Single blog post

5 riski veebipartnerit valides

Üha enam tuleb ette, et koostöö veebiteenuse pakkujaga jookseb sasipuntrasse. Põhjuseid on mitmeid: veebimees on kadunud, ei viitsi, ei saa hakkama jms. Räägime nende juhtumite ja oma 13-aastase kogemuse põhjal mõnest riskist mida peaks veebipartnerit valides silmas pidama. Ausalt ja ilustamata.

Jätkusuutlikkus
On oluline, et sinu veebipartner oleks olemas ka 3 aasta pärast ja sa ei pea oma ettevõtte kodulehte uuesti nullist üles ehitama (ja maksma).

See on praegusel keerulisel ajal vast suuremaid riske. Nagu igas teises ärivaldkonnas on ka mitmed veebifirmad uksed sulgenud või sulgemas, püsima jäävad tugevamad. Samas on see ülikriitiline tellijale: reeglina kellegi teise tehtud veebimootorit arendada ei soovita, osata, saada või on see väga kallis. Me teame ka omast kogemusest 2000-ndate aastate .com -mulli lõhkemise aegadest kui hapraks võib muutuda organisatsioon ja tema kompetents kui sa pole valmis piisavalt kiirelt muudatustega kohanduma või raskel ajal õigeid otsuseid langetama.

Reaalne kompetents
Veendu, et kompetents oleks reaalne, case-studyd korralikud, lahendused silmatorkavad.

On kurdetud, et üleskiidetud oskused on osutunud rohkem või vähem blufiks. Portfolios kuulsate brandide mainimine on osutunud faktiks, et kokkupuude on olnud vaid põgus (a la tehtud on 1 banner). See on üks nüanssidest mis eristab tipptegijaid teoreetikutest.

Suurus, koormustaluvus, erinevate vajaduste katmine
Üks mees ei saa osata kõike piisavalt hästi ega leia sinu jaoks alati aega.

Veebi loomise protsess koosneb veebifirma poolt vaadates sellistest kompetentsidest: projektijuhtimine, turundus, loovtöö, disain, html, programmeerimine, mõnel juhul ka copy. On tegijaid, kus üks-kaks meest suudavad freelanceritena pea kõike: projektijuhtimist, disaini, html-i ja sisuhaldust installeerida. Lihtsate ühekordsete vajaduste puhul on see piisav, suuremate ja pikaajaliste projektide puhul aga kriitiline. Mida väiksem veebipartner seda katastroofilisem on mõne tiimiliikme haigestumine, reisile minek või hetkekoormusest sõltumine. Kas sul peab olema ilmtingimata mitu veebipartnerit, et oma ettevõtte e-vajadused ära katta?

Müügifirmad, allhange, kõikuv kvaliteet
Veendu, et veebifirma on võimeline sind püsivalt ja kvaliteetselt teenindama.

Paljud veebifirmad on vaid müügifirmad: neil puudub majasisene tootmiskompetents ehk töötajad on vaid projektijuhid ning kasutatakse allhanget. See oleks iseenesest ju okei, aga probleem on siiski õhus: kasutatavad freelancered pole tihti sinule vajalikul hetkel saadaval või huvitatud, seejärel otsitakse teine-kolmas freelancer kes ei pruugi sind kui klienti tunda ning teeb asjadest "oma nägemuse". Tekib oht kvaliteedi ja ajalise parameetri kõikumisele. Põhjuseid on mitu: veebifirma poliitika, heade spetsialistide vähesus või kättesaadavus.

Süsteemisõltuvus – siduv serveriteenus
Kliendi veebilahendus töötab vaid konkreetse veebipartneri serveris. Riskantne.

Kui veebifirma satub raskustesse kipub neil riistvara jaoks vähe investeeriuguvahendeid jääma, server muutub tihti aeglaseks või suletakse sootuks. Kui veebilahenduse sisuhaldustarkvara ei toimi mõnes neutraalses serveris oled oma hädaga üksi – veeb on maas, keegi aidata ei saa.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!