Single blog post

(Case study) Uue veebibrändi loomine Siison.ee näitel

(Kaupo) Märkasin mõnda aega tagasi, et mu noored tuttavad on käima lükanud ja hoogsalt (ning väga huvitavalt) turundamas uut moe-e-poodi nimega Siison. Kuna neid on näha erinevates kanalites – kena veeb, Facebook, Instagram jne, palusin neil kirjutada – kuidas noorte loodud värsket kaubamärki turundatakse, millised on kogemused, õnnestumised ja ka ebaõnnestumised. Praktiline ja põnev ülevaade otse "lahinguväljalt", vahelduseks teoreerikutele. Lisaks jagavad nad lahkesti konkreetseid näpunäiteid.

Siison.ee on Eesti moodsaim ilu- ja moekaupade e-pood. Paneme rõhku ägedale brändivalikule ja ostuelamuse pakkumisele. Eelmisel suvel Siisoni ideed voolides sai meile kiirelt selgeks, et turundusel saab meie eduloos olema äärmiselt oluline roll. 

Siisoniga elame paljuski välja ideid, mida me oma varasemates töökohtades (reklaamiagentuuris IVY Creative Collective ja digiagentuuris Vigvam) klientidele välja pakkusime, kuid mis neile üle vindi, liiga uudsed või nišid tundusid. Need ning mitmed teised siinmail seninägematud ideed ja lähenemised on nüüd saanud meie nö "firmamärkideks".

Laias laastus jaotuvad meie turunduseesmärgid (mille katuseesmärk on muidugi äri kasvatamine) kolmeks:

Külastatavuse tõstmine

Meie nägu on meie veebileht Siison.ee, seega on kõigi kanalite alaline mõte inimesi sinna suunata. Loomulikult ei tähenda see seda, et iga pildi, postituse, PR-kajastuse vms juurde suurelt “KÜLASTA SIISONIT!!1!!1” kirjutaksime. Pigem üritame läbi oma kanalite ennast võimalikult mitmekülgse, personaalse ning huvitavana brändida ning läbi selle külastajaid lehele juurde tuua.

Sotsiaalsus

Siison on sotsiaalne ettevõte — pea kõik meie inimesed on aktiivsed sotsiaalmeedias. Instagram, Facebook, foursquare, Tumblr jne on meie kollektiivi igapäevase elu osa. See tähendab, et kõik inimesed esindavad ja seega ka turundavad alati Siisonit suuremal või vähemal määral.

Läbipaistvus

Lisaks on meile äärmiselt oluline, et Siison jätaks inimestele mulje kui sõbralik ja läbipaistev bränd. Me soovime olla kättesaadavad, läbipaistvad ning tuua jälgijateni võimalikult palju kõike seda, mida ka ise igapäevaselt "läbi elame" (jep, jälgige Siisonit ja te võite pesufotoshuutidest osa saada!). Enamus brände ei saa sellega hakkama, sest see nõuab võrdlemisi palju aega. Minnakse pigem kergema vastupanu teed ja pühendatakse aega “tähtsamatele tegevustele”.

Kanalid, mida oma eesmärkide saavutamiseks kasutame

Veebileht

Rõhk detailidel ja kvaliteedil. Eelkõige väljendub see:

  • Veebiarenduses – kuna omame mõlemad kogemust veebide loomisel, siis oleme aru saanud, et ühe töötava ja ajaga kaasaskäiva veebi loomine ei ole protsess, kus ühel hetkel saaks öelda "VALMIS!". Pigem vastupidi. Igapäevaselt käib töö selle nimel, et uute arenduste või pisimuudatustega Siison.ee leht külastajate jaoks veelgi mugavamaks muuta.
  • Tootefotodes — peaaegu kõik Siisonis olevad fotod on meie tehtud. Meist rohkem fotosid teevad Eestis ainult Baltika-laadsed kontsernid ja suured moeajakirjad.

Kaks trendi, mida meie arvates peaks tulevikus e-poe loomisel ja turundamisel silmas pidama: sisuturundus ja kureerimine.

Uudiskiri

E-mailiturundusel on oluline koht e-kaubanduses ja seega oleme sellele kanalile algusest saadik palju rõhku pannud.

2 nõuannet uudiskirjade osas:

  • Kasuta korralikku tarkvara. Me oleme päris mitu aastat Mailchimp'i kliendid olnud ja ei suuda ära kiita, kui geniaalne nende teenus on. Mitte ükski e-mailiturundustarkvara ei saa nende oma vastu. See ei tee ka paha, et Mailchimp oma headele klientidele igasugu toredat nänni postiga saadab.
  • Palu disaineril e-maili põhi disainida. Eestis võib kahe käe näppudel üles lugeda ilusaid ja sisukaid uudiskirju — tase on nii madal, et ei ole just raske silma paista.

Meie ebaõnnestumine: 

  • Alustasime liiga mahukalt — meie uudiskiri sisaldas sama palju infot nagu suurtel kaubanduskeskustel. Tagantjärele vaadates oleks me tegelikult võinud esimestel kuudel lihtsalt ühte pilti välja saata.

Facebook

Kahjuks ei saa üle ega ümber Facebook’ist. Hetke üks mõjuvõimsamaid ja ka Siisoni jaoks eluliselt hädavajalik kanal. Uskuge või ei, aga peaaegu pool Siisoni käibest tuleb läbi sotsiaalmeedia ja Facebook’i. Üsna raske oleks hakata meie Fadžeeboki (https://www.facebook.com/thesiison) lehel toimuvat lahti seletama, kuid laias laastus kasutame seda kanalit, et edastada toote- ja brändiuudiseid, tuua jälgijateni inspireerivat lugemist ja vaatamist, suhelda Siisoni sõpradega ning aegajalt premeerida oma jälgijaid huvitavate kampaaniatega, kus loosime välja erinevaid tooteid Siisoni valikust.

2 nõuannet Facebook'i osas:

  • Loo postituste kalender. Meil on hetkel 2 nädala jagu postitusi ootel.
  • Testi erinevaid postituste liike ja postitamise aegu. Võid leida nii mõndagi üllatavat.

Meie ebaõnnestumine: 

  • Tegime klassikalise vea, mille eest me alati oma klientidele oleme "puid alla pannud" — liiga palju enesepromo. Rääkisime liiga palju endast, postitasime uusi tooteid/brände ja see alandas oluliselt meie Facebook'i lehe aktiivsust.

Instagram

Instagram'i puhul on kõige olulisem aru saada, et tegemist pole sotsiaalvõrgustikuga otseses mõttes vaid pigem meelelahutuskanaliga, mida on hea võrrelda näiteks televiisoriga. Tänapäeva mobiilne noor ei lülita vabal hetkel sisse mitte telekat, vaid vaatab korraks oma Instagram'i voogu. Instagram = meelelahutus. Härra Zuck ei ostnud seda 13 liikmelist punti ilma asjata miljardi dollari eest ära.

Instagram'i kasutamine Siisoni turundamiseks (http://statigr.am/user/siison) oli meie jaoks nö “no-brainer” ja seda paaril põhjusel:

  • Siisoni põhivaldkonnad on mood ja ilu, mis on juba oma olemuselt visuaalselt atraktiivsed ja sobivad seetõttu ideaalselt Instagram'i.
  • Instagram'i kasutamise eelduseks on ilusate fotode tegemise oskus — kui Sa ikka pildistada ei oska, ei aita Sind kampaaniad, filtrid ega muud trikid. See teeb selle kanali eriti mõnusaks, sest sisenemisbarjäär on võrdlemisi kõrge — enamus inimesi ei oska lihtsalt ilusaid fotosid teha.

3 nõuannet Instagram'i osas:

  • Kasuta Instagram'i, kui Su ettevõte tegevusala on visuaalne — mood, toit, fitness ja aiandus on näiteks head kandidaadid.
  • Su tiimis peab olema keegi, kes fotosid teha oskab. Kui kellelgi fotode tegemiseks silma ei ole, ei ole mõtet Instagram'iga tegeleda.
  • Ära kasuta Instagram'i, kui Sa arvad, et hea "turundusstrateegia" on korraga 1000 inimest jälgima hakata ja loota, et keegi Sind vastu jälgib.

Meie ebaõnnestumine: 

  • Meil ei ole vastutavat inimest Instagram'i jaoks, mis tähendab, et Instragram'i ilmub sisu ainult hooti ja seda eriti fotoshuutide ajal.

Tumblr

Võiks öelda, et blogi on Siisoni jaoks sarnane hobi nagu Apple'ile Apple TV. Kunagi on sealt midagi väga huvitavat ja suurt tulemas, aga hetkel on see lihtsalt üks tore asi teiste kõrval. Siisoni blogi teeb eriliseks fakt, et blogi kureerivad ka inimesed väljaspoolt Siisoni tiimi.

2 nõuannet blogimise osas:

  • Koosta selge juhend.
  • Too blogi välja enda kanalites.

PR

PR puhul oleme lähtunud põhimõttest, et uudis või lugu, mida erinevatele väljaannetele saadame peab looma reaalset väärtust. Olgu selleks mõne uue brändi turuletoomine, Siison Market'i launchimine või turvaliste ostusoovituste jagamine. Oleme saanud vähem kui poole aastaga ligi 50 PR-kajastust kõikides Eesti suuremates portaalides, ajakirjades, ajalehtedes ja moeblogides.

2 nõuannet PR'i osas:

  • Loo personaalne suhe erinevate väljaannetega. Pole mõtet saata pressiteateid või lugusid üldisesse mailinglisti, kuna sinna need ka jäävad.
  • Enne loo kirjutamist uuri, mis võtmes loo avaldaja seda saada soovib. Erinevad kanalid nõuavad erinevat lähenemist.

Kokkuvõtteks oleme enda jaoks teadvustanud, et tänapäeva mobiilne inimene lahutab enda meelt aina enam arvutis ja nutitelefonis ning veedab vähem aega traditsioonilises meedias.  Lähtume sellest, kui valime kanaleid, kus Siisoni tegemisi kajastada. Mõtleme eelkõige mobiilsel suunal, kuid samas ei välista ka traditsioonilist meediat, sest paratamatult ilma paberlehe või taevakanaliteta veel ei saa. Soovitame ka teistel alustavatel ettevõtetel suunata oma pilgud tulevikku, kuid samas mitte unustada turul valitsevat olukorda.

Siisoni asutajad Matthias Vutt ja Silver Hage

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!