Single blog post

Mobiiliveebide aeg on käes, näiteid

Mobiilveebide ajastu on käes, see on nn. "next big thing". Eelmine, võiks öelda, oli Facebook. Ka OKIA meeskond töötab täna juba igapäevaselt erinevate mobiilveebide kallal ning lähiajal jõuavad neist mõned ka meie portfoliosse. Mobiiliveebid on mõnes mõttes teistmoodi, spetsiifilised – nad on väikesel ekraanil, sõrmega näpitavad, väga funktsionaalsed ja võimaldavad vahest rohkemgi (näiteks GPS kasutust).

Mis on mobiiliveeb?

Mobiilveeb on tegelikult veebileht, mis võib joosta samal platformil, mis koduleht ise, näiteks WordPress, Joomla, Drupal vms. Seega saab juba planeerides arvestada, et kui "sisestad oma kohviku menüü veebi, peegeldub see automaatselt ka mobiilveebi".

Mobiilveebides saab kasutada ka shikke animatsioone, selleks on lausa platformid tekkinud (näiteks jQMobile ja jQTouch). Kõiksugu arendusplatforme ja raamistikke on tekkimas veel.

Plussid

See kõik tähendab, et mobiilveeb ei ole tohutu peavalu – kuidas teha erinev versioon iPhonele, kuidas teha Androidile, Symbianile, Windowsile (native app)… huuh, kallis ka takkaotsa. Ei, kõik on üks veebileht lihtsalt, kuigi võib välja näha nagu cool mobiilirakendus.

Mobiiliveebi ei pea installima – sa lähed lihtsalt mobiiliga tavalisele kodulehe aadressile, süsteem saab aru, et oled telefoniga ja pakub sulle mobiilversiooni. Väga lihtne, "it just works", nagu armastab öelda Steve Jobs.

Mobiiliveeb võimaldab kasutada näiteks GPS-i, seega võib sul olla nimekiri teenindusjaamadest, sorteerituna kauguse järgi.

Miinused

Mobiilveebi miinuseks võrreldes allalaetavate rakendustega on eelkõige teatav võimaluste piirang, näiteks failide üleslaadimine, kaamera kasutamine, kompass – neid mobiilveebiga täna veel teha ei saa. Küll aga saab kasutada näiteks GPS-i ilma kompassita (sinu asukohta näeb, suunda mitte).

Samuti see, et teda ei saa tavalist viisi rakenduste poest installeerida on mõnes mõttes nagu poleks sul rahakotis kliendikaart vaid on logota ID kaart. Ta pole sul "desktopis" end meelde tuletamas. Õigemini saab panna küll (iPhone puhul näiteks olles mõnel veebil valid menüüst "Add to Home Screen"), aga selle peale üldiselt ei tulda. Ikka rakenduste pood on see, mida igaüks hästi jagab.

Planeerimine

Mobiiliveebi planeerides ei ole ilmtingimata vaja mõelda, kuidas KOGU saidi sisu mobiiliversiooni panna. On väga tõenäoline, et 95% mobiiliga külastajatest tahab kontaktandmeid (sõltub valdkonnast muidugi) või näiteks kohvikumenüüd või sooduspakkumisi näha. Kogu tavaveebi vaatamiseks on eraldi lüliti.

Ühesõnaga ka mobiiliveebidele on vaja luua kõigepealt kontseptsioon. Kogu teema on väga lai ja suures osas alles kujunemas, aga ta on üldiselt "must have". Ka OKIA veebist on varsti väike nummu mobiiliversioon tulemas. ;)

Inspiratsiooniks näiteid maailmast

Praegu sissejuhatuseks mobiiliveebide näiteid laiast maailmast, mõtisklemiseks. Õigemini viiteid lehtedele, kust neid leiab. Eks sealt leiab saasta muidugi ka, aga ka huvitavaid lahendusi. Tasub oma nutifon kuumaks ajada ja uurida. 

2 saiti, kuhu kogutakse mobiiliveebide näidiseid:

Paar saiti, kus peamiselt installeeritavate "native app'ide" näiteid:

Posu häid urle leiad veel siit. Seal on põhiliselt mobiilirakenduste-teemalised viited.

PS. Tead veel häid näiteid? Ka Eestist? Lisa palun kommentaaridesse. Aitäh!

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!