Kas sa tead, kui efektiivsed on su reklaamid? Kui sa kasutad Google Analyticsit ning reklaamid oma veebilehte mitmes erinevas kanalis, kas regulaarselt või kampaaniatena, siis on patt mitte kasutada linkide sildistamist. Samamoodi nagu Google Analyticsi andmete põhjal on võimalik aru saada, mida külastajad su veebilehel teevad, on linkide sildistamisega saada ülevaade, kuidas toimivad reklaamid, mis asuvad väljaspool sinu veebilehte.
Sa võid ju öelda, et Google Analyticsis on näha, millistelt saitidelt külastajad tulevad. Ja kui parasjagu reklaamid mõnel neist saitidest, siis näed ka, kui efektiivne on su kampaania. Kuid see on pool tõde ja tihti isegi vähem.
Linke sildistamata ei näe sa, millised külastajad tulevad su veebilehele läbi reklaami ja millised orgaaniliselt ehk läbi tavalise viite. Samuti pole võimalik vahet teha mitme ühes keskkonnas oleva reklaami efektiivsuses, sest Analytics määrab kõigile ühe ja sama viitava saidi. Vahel juhtub ka, et osad külastajad satuvad „direct traffic“ alla. Seega internetireklaami puhul on linkide sildistamine hädavajalik.
Millal kasutada linkide sildistamist?
- Sa reklaamid oma veebilehte tasulise bänneriga, viitega või mõnel muul kujul
- Sa postitad sotsiaalmeedias (Facebook, Twitter) tihti viiteid oma veebilehe erinevatele alalehtedele (uued blogipostid näiteks)
- Sa saadad välja e-maili uudiskirja
Kuidas linkide sildistamine käib?
- Vali välja lingid, mida tahad sildistada (näiteks mõni eelnevast nimekirjast)
- Sildista lingid Google URL builderiga
a) Sisesta sildistatav URL
b) Sisesta vajalikud atribuudid
c) Vajuta "Generate URL" - Kopeeri sildistatud URL ja pane see bänneri külge, e-maili kampaaniasse või sotsiaalmeedia postitusse
- Vaata Google Analyticsist tulemusi
Näide:
Oletame, et sa reklaamid oma tulevast sügiskampaaniat Delfis bänneri, kui ka tekstilingina. Samuti katsetame kahte erinevat värvi bännerit ja kahte erinevat teksti. Link viitab kõigil juhtudel samale kampaanialehele: http://www.nimi.ee/kampaania/
Selleks, et eristada nii külalisi kampaania, saitide ja reklaamide lõikes, siis tuleb meil kõigepealt aru saada, mida tähendavad URL Builderis olevad väljad.
Source – keskkond, kus link asub (portaal, sotsiaalvõrgustik, e-mail jne)
Medium – lingi liik (bänner, e-mail, tekstreklaam)
Term – see on vajalik märksõnareklaamide puhul (Adwordsi puhul pole vaja kasutada, kui Adwordsi ja Analytics kontod on omavahel seotud)
Content – vajalik ühe ja sama kampaania erinevate reklaamide eristamiseks (erineva sisuga bännerid, erinevad reklaamtekstid)
Name – kampaania nimetus (näiteks „sygiskampaania“)
Term ja Content väljad pole kohustuslikud, kuid antud näite puhul on meil mõistlik kasutada Content välja.
Antud näite puhul oleks esimese bänneri puhul väljad järgmised:
Source: Delfi.ee
Medium: banner
Content: kollane
Name: sygiskampaania
URL Builderi vaade:
Tulemuseks saame järgmise URL-i:
http://www.nimi.ee/kampaania/?utm_source=Delfi.ee&utm_medium=banner&utm_content=kollane&utm_campaign=sygiskampaania
Nüüd tuleb sama põhimõtet kasutades ülejäänud kolm linki sildistada ning siis need Delfi-sse saata koos bännerite ja reklaamtekstidega.
Boonusnipp
Kui on vaja korraga palju linke sildistada, siis on mõistlik kasutada selleks mõnda tabeltöötlusprogrammi (MS Excel, Google Spreadsheets jne).
Google Spreadsheets linkide sildistamise tabeli leiad siit.
Tulemuste analüüsimine
Varsti kirjutame ka, mida peale hakata Google Analyticsi infoga ja mis järeldusi teha, kui oled lingid ära sildistanud ning kampaania läbi.
Kas sina sildistad linke ja jälgid erinevate reklaamide ja reklaamikanalite efektiivsust?