Single blog post

Kuidas saada oma firma Google kohalikesse tulemustesse

Suure tõenäosusega oled sa näinud Google tulemustes ülevalpool nähtavat pilti, kus tavaliste tulemuste vahel on ka kohalikud tulemused ehk info ja lingid kohalikele ettevõtetele nagu pildil olevad Tallinna restoranid. Kuidas sellised tulemused sinna tekivad või kuidas sinna oma äri saada? Selleks on kaks põhilist võimalust: su kontaktandmed on kataloogis Kontakt.ee või sa lisad oma äri Google Places andmebaasi. Samuti lisab see su äri ka Google Maps kaardile.

Kontakt.ee

Tänasel päeval ei lähe inimesed infokataloogi lehele, et sealt mõne firma kontaktandmeid leida. Nad trükivad firma nime või  tegevusala Google'sse. Kuid vahel on kataloogidest kasu ka Google's otsides. Nimelt Google kasutab kohalike tulemuste kuvamisel infokataloogide andmeid ja Eesti puhul on selleks kataloogiks Kontakt.ee. Nii, et kui su firma on selles infokataloogis, siis leiavad Google's otsijad teatud märksõnade puhul sinu äri ka kohalike tulemuste hulgast. Kuid see pole siiski parim lahendus kohalikesse tulemustesse pääsemiseks.

Google Places

Kõige kindlam viis kohalikesse tulemustesse saada on oma ettevõttele Google Places profiili loomine. Seda tehes saad sa kontrollida, mis info tulemustes su äri kohta ilmub ning see välistab ka selle, et keegi teine su ettevõttele profiili võiks luua. Allpool on näide Olde Hansa Google Places profiilist, mis pole küll loodud Olde Hansa enda poolt vaid Google on info kokku korjanud infokataloogidest ja  erinevatelt arvustuste veebilehtedelt.

Kohalikes tulemustes kõrgematele kohtadele tõusmiseks on olemas omad nipid. Kõige rohkem saab ära teha sel samal Google Places profiilil.

Mida  teha:

  • Lisa profiilile kindlasti ettevõtte aadress, sest tegu on ikkagi kohalike tulemustega ja Google näitab eelistatavalt ettevõtteid, millel märgitud aadressiks linn, kust otsing tehti
  • Tuleb hoolikalt valida kategooriad (kuni 5), milliste märksõnade otsitulemustes soovid oma ettevõtet näha. Ülemisel pildil Olde Hansa näite puhul on määratud kategooriaks "restaurants", mistõttu oli see ka Tallinnas tehtud "restaurant" päringu puhul üks esimesi tulemusi
  • Aitab, kui on ettevõtte nimes otsitav märksõna, kuid kui see nimi ei vasta tegelikkusele, siis on tulemuseks profiili sulgemine ja tulemustes eemaldamine
  • Lisaks tuleb kasuks, kui ettevõtte aadress on lähedal linna keskusele, mistõttu on ka Olde Hansa esimeste tulemuste hulgas
  • Kasuta oma firma jaoks olulisi märksõnu kirjeldavas tekstis
  • Kasuta koha nime kirjelduses
  • Lisa pilte oma ettevõttest, sest see näitab Google'le, et su äri on usaldusväärne ja samas näeb potentsiaalne klient, millist kohta ta külastab
  • Lisa videosid, samadel põhjustel nagu piltegi
  • Tuleb kasuks, kui ettevõtte nimes sisaldub koha nimi, kuid kui see ei vasta tegelikkusele, siis on tulemuseks profiili sulgemine
  • Lisa lisaväljadesse märksõnu
  • Tee oma ettevõttele Google Places profiil ära nii kiiresti kui võimalik, sest mida vanem profiil, seda usaldusväärsem see Google jaoks on

Mida mitte teha:

  • Ära lisa Google Profiilis ettevõtte nimesse märksõnu, kui see ei vasta tegelikkusele
  • Ära kasuta ettevõtte nimes koha nime, kui see ei vasta tegelikkusele
  • Ära kasuta kategooriates koha nimesid
  • Ära tee oma ettevõttele mitut Google Places profiili
  • Ära lisa samale aadressile mitu sama tegevusalaga firmat
  • Ära varja Google Places profiilil oma firma aadressi, sest see on üks olulisemaid faktoreid, mille järgi Google tulemusi reastab

Välised faktorid

Google ei arvesta ainult Google Places profiilil sisalduvaid andmeid. Aitab kaasa, kui lisad profiilis viidatavale veebilehele ettevõtte täieliku aadressi, kasutad asukoha nime tekstides ja Title tagis. Samuti tuleb kasuks, kui lood ettevõttele profiili ka arvustuste saitidele. Inspiratsiooniks võid vaadata näiteks Olde Hansa profiili, kus on arvustusi väga mitmetelt veebilehtedelt.

Mida tulevik toob

Hetkel peab Google väga oluliseks, kas ettevõtte asub linna keskmele lähedal või mitte. Varsti peab Google kindlasti olulisemaks tulemusi, mis asuvad reaalselt sinu lähedal – eriti juhul, kui kasutad otsimiseks nutitelefoni, millel GPS küljes.

Rõhk mobiilsele kasutajaskonnale: juba praegu on olemas Google Places rakendus iPhone'le ja Androidile.

Toimub integratsioon asukohapõhiste võrgustikega nagu Foursquare, Gowalla, Facebook Places jne. See tähendab seda, et Google hakkab arvestama check-ine ja kommentaare ka nendest rakendustest. Probleeme võib muidugi tekkida Facebook Places integratsiooniga, sest Google'l ja  Facebookil pole hetkel just kõige soojemad suhted.

 

Lisalugemist:

Local Search Ranking Factors

Kas sina oled juba oma kohalikule ärile Google Places profiili teinud või eeldad, et Google leiab ise info su äri kohta üles?

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!