Single blog post

Kas kodulehed kaovad ära?

Internet World FutureReedehommikune mõttekäik-hüpotees-küsimus: kas ühel päeval jõuab kätte aeg mil kodulehti tänapäevases mõistes ei ole enam vaja ning kogu tegevus istub sotsiaalmeedia kanalites?

Näiteks Facebookis saad juba täna suhteliselt edukalt pildis olla (turundada) ilma, et sul oleks füüsilist kodulehte. Facebookile luuakse aplikatsioone mille abil saab korraldada kampaaniaid otse sealses keskkonnas. Samuti on olemas seal vahendid kahepoolseks kommunikatsiooniks, võrk-viral-turundamiseks, sisuhalduseks, bannerite segmenteeritud kuvamiseks, esindatud on semantika (web 3.0 üks alustalasid – sinu sõprade ja sinu käitumise mõju sinule esitatavale materjalile), mobiiliversioon, üha paranev tehniline SEO jne. Aja küsimus, mil tekivad ka e-kommertsi jms võimalused. Kuna juba täna saab luua Facebooki mooduleid (aplikatsioone) võiks tulevikus praktiliselt kõik võimalik olla.

Seejuures on asi suures osas veel lapsekingades. Vaadates sellesama Facebooki populaarsust siis hei, 350 milj kasutaja pealt 400 milj peale 2 kuuga tähendab juurdekasvu tõusvat tendentsi! Aasta lõpuks on seal eestlasi 300 000 ringis, järgmine aasta ilmselt üle poole miljoni, mingil hetkel viimanegi üks. See tähendab muuhulgas seda, et valdkonda liigub igal aastal juurde kümneid miljardeid investeeringuid. Ma ei imestaks, kui sisuliselt kõik maailma internetikasutajad on varsti Facebookis. Miljard või palju neid oligi täna.

Omavahel integreeruvad üha paremini ka otsingud <-> sotsiaalvõrgustikud, näiteks Twitterist otsimine Google kaudu toimub juba mõnda aega reaalajas. Facebook on väidetavalt välja töötamas uut ja vinget oma otsingut (praegune on jube).

Niisiis…

OK, ma väga ei usu, et kodulehed ära kaovad, vähemasti niipea mitte. Võibolla väiksemad ettevõtted kõigepealt, neil on võimalus juba täna Facebookis rohkem pildis olla kui oma väikese veebiga. Aga veebid lõimuvad sotsiaalvõrgustikega tihkelt kokku.

PS. Sama hüpotees laieneb ka tavalistelt kodulehtedelt portaalidele. Väikesed nishiportaalid ei ole pikemas perspektiivis ilmselt väga perspektiivikad, kõiksugu fännilehed/grupid söövad need varem või hiljem ära.

Mõelgem selle peale :)

Edit: Paul Gillin kirjutas samal teemal "Welcome to the Site-less Web". Tsiteerin: "The big change in the landscape is that information no longer needs to have a homepage in order to reach an audience. Facebook kicked off this trend when it created a service that was so popular that some brands found it was more desirable to use Facebook as a homepage than their branded websites. Honda is a notable example of this. The auto maker has started listing a Facebook fan page as the destination URL in its TV ads."

Tule liitu meie sadade fännidega Facebookis »

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!