Single blog post

Kas SEO on lahendus sinu probleemidele? Ei pruugi…

Sulle kui ettevõtjale/turundajale püütakse tõenäoliselt müüa SEO teenust ja selgitada selle tähtsust. Googles esilehel, aga eriti nr 1 olla on eriliselt tähtis. Muidu sind pole olemas. Aga äkki on tegelikult midagi muud, mis on olulisem. Midagi, mis on natuke unarusse jäänud. Kui näiteks 99,9% sinu veebilehele tulnud külastajatest ei jõua soovitud tegevuseni, ostu, kontakti, seisukoha või otsuseni, siis mis tolku sellest kõigest on?

content

Smashing Magazine võttis oma artiklis selle teema hästi kokku: The Inconvenient Truth About SEO. Ma ei väida, et kõik on sulatõsi, aga soovitan läbi lugeda, sest ka mina jagan paljuski neid seisukohti. Miks ma muidu seda blogi siin pean, mitte ajaviiteks või igavusest :)

Tsiteerin:

“The inconvenient truth is that the best person to improve your ranking is you. Unfortunately, that is going to take time and commitment on your part. The answer doesn’t lie in hiring a SEO company to boost your website ranking for Google. The problem starts with the term “search engine optimization” and the misconceptions surrounding it.”

Vaja on ümberlülitust

Ma puutun oma töös turundusega kokku üsna tihedalt. Suhtkoht kogu oma tööaja. Aeg-ajalt olen vastakuti olukorraga, kus on vaja pöörata tähelepanu sisuloomele, aga vastused on tavaliselt sellised:

  • “Meil on nii kiire, pole aega”
  • “Meil pole inimesi selleks, kõik teevad midagi muud”
  • “Praegu pole see teema”
  • “Jah, ma saan aru, aga meil pole selleks eelarvet”
  • “Meil on kampaania eelarve 20 000€, veebi sellest 1 000”.

… ning naastakse selle juurde, et lihvida õhtuks ajalehe trükkimineku jaoks prindireklaami detailid paika ja saada bänneritel tekstid paremaks. Päevast päeva. “Veeb on ka oluline, muidugi, aga me kõike praegu ei jõua“.

Tegelikult ei saada mõnikord aru, et on toimunud suured muutused ja veeb on pigem nr 1 kommunikatsioonikanal (eriti, mis puudutab perspektiivi) ning teised meediad seejärel. See vahetus on juba mõnda aega tagasi toimunud.

Mulle tundub ka, et digiturunduse prioritiseerimine tahapoole on kohati seotud rutiinide ja mugavustsooniga. Veebivärk on liiga segane, liiga suur ning väike blokk on alati ees – seda prindi- või raadiovärki ma ju oskan, 100 korda, 15 aastat teinud, CMYK ja mp3, 192kb/s. Ning nii on ka juhid ülevaltpoolt määranud. On oluline, et see outdoor, mida juht iga päeva kojusõidul omaenda silmaga näeb, saaks kindlasti üles. See on ka oluliselt lihtsam, kui luua veebilehele väärtuslikku sisu.

“20k€ telereklaami tootmiseks Bali saarel – pole probleemi, tõesti hea mõte. 10-20k€ mahuka veebi tegemiseks koos sisuga – hullud olete?”

Google nr 1 asukoht on väärtusetu, kui see ei täida eesmärke

Minu jutu point pole selles, et digiturundus on in ja muu on out. Meediamiks on oluline, kõik kanalid sümmeetrias ja koos, igaüks oma eripäradega. Igal valdkonnal veel omad eripärad. Aga oleks aeg suhtuda digiturundusse vähemalt samaväärselt kui näiteks telesse ning seda läbimõeldult, mitte pimesi iga hinna eest googles esimeseks pürgides. Digiturundus ei ole ainult “bänner päeva Neti.ee esilehel ja 2 nädalat feispukis”.

Ka ressursside poolest tasuks oma rõhuasetused üle vaadata, nii inimesed kui eelarved. On vaja leida aega, võimalusi  ja vahendeid ka sisusse panustamiseks, sest muidu te kaotate lõpuks niikuinii. Ning muidugi peab ka veeb ise olema hea, lihtne, mugav, brändingut toetav, parasjagu eristuv, tehniliselt SEO-sõbralik jne. Need, kes on ümberlülituse tänaseks teinud, on selgelt eelisolukorras. Nad on oma konkurentidest ees. Kui sina seda ei tee, on tulemus aga varem või hiljem hoopis sinu kahjuks. Vaid hinnaargumendiga täna müüa on perspektiivis hukule määratud turundus, sest hinnasõda saab lõppeda vaid 0-marginaaliga.

SEO on ka oluline, aga rohkem selle perspektiivi alt, millest täna kirjutasin. Häda ka selles, et peamiselt vaid sina tunned oma äri hingeelu põhjani, nii et ka sisuloome sisseostmine pole alati väga hea lahendus, kuigi võib olla, sõltub valdkonnast. Näiteks toiduainetetööstus ostab mõnelt vingelt blogijalt retsepte piltide ja tekstiga, super. Aga küttesüsteemidega nii lihtne pole, eriti tobe ju, kui sinu firma alt avaldatavad artiklid on eksitavad või lihtsalt poolkõvad, sisutühjad. Ärile see head ei tee. Variant on panna ise kokku sisuline pool ja lasta copywriteril see üle kirjutada.

Kui sul on hea veeb hea sisuga, tõuseb Google rating juba ainuüksi selle tõttu iseenesest, sest info on tihedam, väärtustloov, inimestele meeldib, nad jagavad seda sotsmeediasse jne. Google algoritmirobotid jälgivad seda kõike ka muidugi. Teiselt poolt – Google kasutatavus langes tänavu korraks esmakordselt ajaloos, sest inimesed on nihkumas rohkem sotsmeediasse ja rakendustesse, app’idesse. Googlele on otsingumootorina isegi ennustatud juba kurba tulevikku. Mida sa teed selle nr 1 otsimootori tulemusega, kui hoopis konkurendi linke sheeritakse Facebookis ja Facebook on just see, mis kõige suurema aja netikasutusest täna endale saab?

Peale on tulnud nn paberivaba põlvkond, kelle nr 1 suhtluskanal on digitaalne, mingi näpuga katsutav seade. Kohe kohe moodustavad nad tarbijatest enamiku. Oled sa selleks valmis? See on päris hull, kui kiiresti asjad muutuvad.

Ma oletan, et SEO teenuse müüjaid on nii palju seetõttu, et see on valdavalt kergelt omandatav nõksude kogumik ning vajab suht vähe loovust. SEO põhitõed võib igaüks üsna kiirelt ära õppida. Aga milleks siis hõisata kõige kõrgema mäe otsas kõige valjema häälega, kui sul on tegelikult pakkuda vaid kopitanud kartulikoori, kõrval aga lahe gurmeerestoran, kes ei jõua kliente äragi teenindada ning kelle kliendid tulevad pigem suust-suhu, maine, brändi, emotsiooni kaudu? Keskendu rohkem teenusele, tootearendusele, disainile, loovusele, kvaliteedile ja väärtustele, näiteks heale sisuloomele.

Me võitleme inimese ärkveloleku ajal tema tähelepanu eest ja isegi kui telekas käib, võib tema pilk olla hoopis mujal. Järgmine nädal kirjutamegi sellest, kuidas täna on erinevad kommunikatsioonikanalid kokku sulanud ning kuhu see kõik tüürib, eriti, mis puudutab mobiilseid arenguid.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!