Single blog post

Kas Sinu ettevõte vajab mobiiliveebi? (näited)

On teada, et mobiilveebide aeg on käes. Meil OKIA's on juba arvestatav osa projektidest töös koos mobiiliveebidega. Tihti ei saada aru, kas mobiiliveebi on ikka vaja ja milline on kontseptsioon. Mobiiliveebi sisustrateegia on tihti mõistlik sättida just mobiilikasutaja vajadustest lähtuvalt, tema veebikülastus on tõenäoliselt kiire ja kriitiline ning alati tasub jätta võimalus ka täisveebi vaadata. 

Mobiiliversiooni veebist näidatakse üldjuhul automaatselt, kui minna oma nutitelefoniga tavalisele veebiaadressile. Paremal juhul on mobiiliveeb sama tarkvara otsas, mis põhikoduleht ise ning sisu on optimeeritud mobiilikasutaja vajadustest lähtuvalt. Täies mahus veebi mahutamine mobiilveebi pole üldiselt otstarbekas ning fookused võivad olla erinevad.

Mobiilveeb peaks olema lihtsakoeline, sõrmele mugav ja kiiresti laetav ka kehvema ühendusega.

Teen allpool lihtsustatud näited, mida saab alati edasi mõelda.

Autofirmad, autoteenused, rehvivahetus

Sihtgrupp: tõenäoliselt põhiliselt inimene, kes on autoga hädas ning vajab teenindust. Pigem mitte potentsiaalsed autoostjad.

Näidisvajadused: kui sa oled autode müügiga tegelev ettevõte, siis on sul üsna kindlasti mobiiliveebi vaja. Näiteks hakkab mul auto armatuuril veateate tuli põlema. Tahan kiiresti helistada teenindusse, lähen nutitelefoniga veebi, oeh… hea oleks, kui vastu vaataks mobiiliveeb, kus esimesel kohal on kontaktid, kas siis linnadena või üldine, paremal juhul ka kaart teenindusjaamadega, kus on minu "täpike" asukohaga ka näha. See on mobiilikasutaja tõenäoline põhivajadus autofirmade puhul, mudelite esitlemine jms on täiesti teisejärguline. Juurde võib kuvada ka muud infot, näiteks teeninduse sooduspakkumisi, teenuseid, uudiseid, aga need on kõik juba lisaväärtus hädavajalikule.

Kaubanduskeskused, kauplused

Sihtgrupp: kõik olemasolevad ja potentsiaalsed külastajad.

Näidisvajadused: ma olen ise olnud olukorras, kus vajasin uusi teksaseid ja kuna pean Eestis müüdavaid riideid ülehinnastatuks, vaataksin jooksvalt, kuskohas on sooduspakkumised ja millised. Lisaks võin tahta mõnda poodi helistada või kaubanduskeskuses eksinuna vaadata keskuse kaarti. Kaua on avatud, mis on infotelefon? Tahaksin ka teada, millised brändid on selles keskuses või poes esindatud. Suures marketis tahan võibolla otsida, kuskohas on selles poes sinep, appi?!

Keskustes ja kauplustes võivad olla üleval ka QR-koodidega reklaamid ja viidad, mis mind mobiilveebis mõne huvitava infojupi peale viiksid, olgu selleks tooteinfo, pakkumine vms. Ühistranspordi kasutajatele võiks mobiilveebis olla näha näiteks bussi-trolli-trammi-graafikud. Facebooki check-ini tehes võiks saada soodustust või näiteks kohti poole hinnaga kord nädalas. Seda infot oleks hea mulle mobiiliveebis kuvada.

Toitlustuskohad

Sihtgrupp: kõik olemasolevad ja potentsiaalsed külastajad, eriti aga lojaalsusprogramm.

Näidisvajadused: tahan helistada ja laua broneerida. Milline on täna päevapakkumine? Kas seal pastat rucolaga on? Kaua on avatud? Kas lastenurk on? Elusmuusikat täna? Milline see koht üldse välja näeb? Kas check-ini tehes on mingeid soodustusi, näiteks laupäeviti tasuta õunamahl? Kuidas parkida? Kus asub lähim selle keti toitlustuskoht?

Majutuskohad, spa'd

Sihtgrupp: kõik potentsiaalsed külastajad.

Näidisvajadused: tahan helistada, kas on ruumi, kas on sooduspakkumisi, mis maksab, milline välja näeb? Kas lastele on mingeid lahendusi, mängunurka, basseinitorusid, kokteile? Kas selles kohas on ka toitlustus? Kas saan osta kohapealt ujukad, ujumisprillid või hambaharja?

Mis seal läheduses veel teha ja näha? Kuidas sinna sõita, näidake kaarti ja mind sellel kaardil? Kas Facebooki check-ini tehes on mingeid soodustusi, näiteks toale lisaks 2 klaasi veini? Kas tasuta Wifi on ikka?

Üritus, kontserdimaja, kino

Sihtgrupp: kõik potentsiaalsed külastajad.

Näidisvajadused: mis on teatritüki süzhee? Mis kell see teater täna algaski? Kuidas sinna saada, kuhu parkida? Tahan infosse helistada. Mis täna kinos, treilerid? Kas pileteid on veel? Kust saab pileteid?

Väliüritus: kus mis platsil asub, kaart minu "täpiga"? Piletiteinfo? Programm? Uudised-teated-pakkumised? Kas üritusega seotud rahvas omavahel suhelda saab (ehk siis mitte näost näkku puhul), näiteks läbi Twitteri või spetsiaalse "chati"?

OKIA – meie enda mobiiliveeb on tegemisel

Sihtgrupp: meile külla tulevad uued ja vanad kliendid.

Vajadused: klient ei leia meid üles. Ta ei tea, kuidas ja kuhu parkida või millisest uksest sisse tulla. Ta tahab kaarti vaadata või alt parklast helistada. Või helistada, et jääb hiljaks. Meie ülilihtne mobiiliveeb on tegemisel ja poolik kavand on kõrval näha. Tihti polegi rohkemat vaja.

Kokkuvõtteks

Võiks mõelda veel paljut – haridusasutused, muud riigiasutused ja omavalitsused, transpordifirmad muidugi, kõiksugu teenusettevõtted jne jne.

Need on ühe hooga "tulistatud" mõtted, aga iga teema puhul saab läbi mõelda nii kasutaja kui ettevõtja vajadustest lähtuvalt ning vastavalt oma veebi optimeerida mobiilile või mitte. Vahest polegi väga pointi. Aga… tooge mõni näide?

Kui huvi, räägime, OKIA jaoks on mobiiliveebid täna igapäevane töö.

PS. Mobiilveebide näidiseid üle maailma näed sellest artiklist altpoolt.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!