Single blog post

Kui lihtne on saada mobiiliäpiga miljonäriks? (näited ja statistika)

Forbes_cover-082012Hiljuti tegi EMT laheda kampaania “Äppmiljonär“, kus sõnumiks oli laias laastus: Valluta oma äpiga maailm, EMT maksab äpi arenduse kinni. Võitja äpp teostatigi ning see on nüüd värskelt väljas, nimeks Basaar. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida, see tuli lihtsalt meelde kui lahe asi ja veidi teemasse :)

Räägin hoopis veidi statistikast ehk sellest, kui palju mobiiliäppidega ikkagi teenida võib. Oleme ise viimase ligi aasta muuhulgas üht oma äppi vaikselt arendanud ning pidanud ka kalkuleerima kulusid/tulusid jms. Äpid on kuum teema, iga teine noor disaini-, tehnoloogia- ja digimaailmaga laiemalt kokkupuutev inimene unistab oma äpist ja läbilöögist.

Variandid oma äpiga raha teenida on laias laastus sellised:

Variant 1

Teed ise (pigem tasuta) äpi, mis osutub väga populaarseks ja keegi soovib selle ära osta. Suur oht, et sa väsid ära, sest pudrumäed ei kerki reeglina kohe. Õigemini kerkivad vaid… üliharva.

Variant 2

Teed äpi koos investorrahadega, see osutub väga populaarseks ja keegi soovib selle ära osta. Umbes sama, nagu esimene, aga üks jalg on tsemendiämbris st tõenäoliselt ei lasta sul mütsiga lüüa, kui esimene ind üle läheb. Sest tihti läheb, kui ei tule soovitud tulemusi. Investorite abil võid aga saada head know-howd.

Näiteks märg unenägu Instagram (selle asutaja Kevin Systrom pildil), mis müüdi miljardi dollariga Facebookile. Tiimi suurus oli sel ajal väga väike kusjuures. Sellise õige idee, ajastuse, teostuse, turunduse ja paraja portsu õnne kokkusattumuse tõenäosus on umbes sama mis loteriil, kuigi pole välistatud ning kes ei proovi, ei saa kunagi teada.

Variant 3

Teed kas ise või investorite abil, aga loodad tulu teenida hoopis äpi või selle osade (in-app purchase) müügist. Võibolla see osutub ka nii populaarseks, et keegi soovib selle ikkagi lõpuks ära osta.

Meie oleme valinud v3, st teeme ise ja äpp tuleb välja lähiajal. No näis, ratsa rikkaks ei ole meil eesmärk omaette saada, pigem on see vinge kogemus ja millegi ägeda ärategemine. Siiski hindame ka sellele kuluvat aega materiaalse väärtusena. Lihtne arvutus. Meie äpis saab teha in-app purchase ostu, mida statistiliselt teevad 0,2-5% kasutajatest. Kui meie äpp on edukas ning seda laetakse näiteks 1 000 000 korda (milleni jõuab vaid paar % äppidest), tähendaks see 2000 – 50 000 tasulist ostjat. Oletame, et meil lähebki hästi ja suudame olla kusagil keskel, näiteks 25 000 ostjat. Rahas tähendab see antud juhul käivet 25 000 x 1,78€ = 44 500€. Sellest võtab Apple mauhti 30% ära, alles jääb ca 30 000€. Sealt omakorda maha kohalikud maksud, kui soovid selle raha nö sulas välja võtta. Tark muidugi investeerib arendusse/turundusse kõigepealt.

Kui palju tegelikult laetakse ja ostetakse (võibolla 10x vähem või rohkem), ei tea, aga miljonist oleme esialgu (ja teame seda) väga kaugel :)

Variant X

Siis on veel selliseid variante, kus sa paned äpi hoopis midagi muud tegema, näiteks e-pood, turundus vms. Heaks värskeks näiteks võib tuua IKEA, kelle äpiga saad mööblit omaenda ruumi proovida. Siin teenivad kõva raha nii IKEA kui ilmselt teenis ka äpi arendaja. Selle variandi puhul saab ka OKIA kaasa rääkida ja aidata sul äppi teostada.

Statistika

Trademob on välja lasknud väikese ülevaate statistikast, kuidas äpid raha teenivad/kulutavad. Toon välja mõned killud:

  • Androidi ja iOS peal on täna kokku ligi 2 000 000 (osaliselt kattuvat) äppi
  • Neist 80 on teeninud kvartalis rohkem kui miljon dollarit
  • Et jõuda TOP 15 hulka USA’s, peab su äppi laadima 60 000 korda 24h jooksul
  • 63% arendajate äppe on LÄBI AJA laetud vähem kui 50 000 korda :)
  • Väljavaated: 2013 laetakse ca 70 miljardit äppi, keskmiselt 10 näkku
  • Keskmine iOS äpp teenib väidetavalt ca 4000 dollarit (see käis kusagilt mujalt läbi)

Trademob-BreakIntoAppStore-V7

Ma olen siiski optimist ja usun, et keskmine eestlane suudab äpiäris paremini läbi lüüa kui keskmine statistika näitab.

Kui sul on aga huvi teha oma ettevõttele mobiiliäpp, võta OKIA tiimiga julgelt ühendust > info@okia.ee > arutame asja. Mobiiliäpi üks komponent võib olla ka mobiiliveeb.

Loe lisaks:

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!