Single blog post

Kui palju aega kulub sotsiaalmeedias turundamisele?

SotsiaalmeediaKevadel Pärnus Tallinna Mentorklubi seminaril ettevõtjatele sotsiaalmeediast ja laiemalt internetiturundamisest vesteldes oli üheks küsimuseks ajafaktor: kui palju võtab sotsiaalmeedias turundamine füüsiliselt aega? Olen siin küsinud mitmelt oma kliendilt "Kas olete mõelnud sotsiaalmeedia kasutamise peale?", vastuseks saan pea alati "Jah muidugi, aga meil pole praegu aega/inimest selleks".

Keskendu väärtusele, ära raiska enda ja teiste aega

Kõigepealt on vaja fookus sättida mujale – sisuloome väärtusele. Sa võid kulutada kogu oma või mitme inimese tööaja sotsiaalmeediale, laduda sisse kümneid või sadu tuhandeid kroone ja ei saa ikkagi soovitud tulemust.

Selgita välja MIDA sihtgrupp soovib lugeda (küsi otse, jälgi statistikat, konkurente ja trende, paku vaheldust jms), paku neile seda väärtust ja nad on su kommunikatsiooniväljas. Võib juhtuda, et taod rauda valesti ja raiskad aega.

Sel teemal kas sinu valdkond üleüldse ärile piisavat lisaväärtust sotsiaalmeedias luua suudab on veel eraldi arutlusteema. Kas näiteks matusebüroo sobib sotsiaalmeediasse? Miks mitte, teema puudutab, huvitab (ja peletab) tegelikult kõiki. Aga "Meeldib" nupule on kuidagi raske vajutada :)

Sotsiaalmeedia ajakulu

Aeg on rahaSiiski kaasneb sotsiaalmeedia teemadega haldamisel ajakulu, mis on küll suhteliselt abstraktne mõõde. Mingi indikatsiooni võib ju anda: alates poolest tunnist päevas ühe inimese töökulu võiks olla reaalne maht. Keskmiselt nädala peale jaotatuna. Sõltub mida ja kuidas teed. Siin sõltub väga palju sisuloome mahtudest, aga ka sotsiaalmeedias inimestega reaalsest suhtlemisest.

Mihkel Lauk ADM'st arvutas Pärnu Turunduskonverentsil välja, et "OKIA kulutab Kaupo peale" aastas 300-500 tuh ehk kuni pool päeva iga päev (blogi + facebook põhiliselt). Tegelikult küll vähem, tund-paar päevas, kiirel ajal ei jõua sedagi, teine kord jälle läheb terve päev. Samas tean kindlalt väita, et see on kordades ja kordades end ära tasunud uute klientide näol, ainuüksi otsekontaktidena läbi FB.

Mari-Liis Rüütsalu Estravelist mõõtis oma töötajate ühiseks panuseks samuti ca pool h päevas, aga see kindlasti suureneb ajas, sest üha enam tegevust liigub sotsiaalmeediasse.

Kokkuvõtteks

Üldiselt on sotsiaalmeedias tõsiselt tegutsemine siiski ajakulukas, mis tähendab ka rahalist kulu, olgu kasvõi palgaressursi näol. Legend, et sotsiaalmeedia on tasuta turunduskanal on tõepoolest legend, näiline. Sotsiaalmeedias pole sul suurt midagi teha kuu aega jutti ühe valmiskujundatud plakatiga nagu tegid seda ajalehes.

Kui soovid sotsiaalmeediast tõesti kasu lõigata pead aja/inimesed selleks ettevõtte seest ka leidma. Konkurendid teevad seda tõenäoliselt varem või hiljem. Meie saame omalt poolt üldist nõu anda ja planeerida, suuremaid kampaaniaid korraldada, vajadusel aidata sisu copywriteri abil "kontrollida", aga igapäevane sisuloome ise tuleb valdavalt omas majas omaenda teenust/tooteid üdini tundva inimese poolt luua. See on asja kõige raskem osa.

Milline on Sinu kogemus?

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!