Single blog post

Kuidas oma veebilehega MITTE sattuda Google otsitulemustesse

Google robotKui sa haldad mõnda veebilehte, siis oled kindlasti leidnud Google tulemustest mõne osa oma veebilehelt, mis ei tohiks olla seal nähtaval. Seda olukorda saab ennetada, öeldes Google'le, mis leheküljed sinu veebilehelt võivad otsitulemustes esineda. Samuti on võimalus Google'le teada anda, milliseid lehed ta peaks eemaldama oma tulemustest.

Kuidas Google tulemustesse mitte sattuda

Google robot indekseerib kõiki lehekülgi, mis on avalikult internetis kättesaadavad. Ehk suvalisest arvutist suvalise veebilehitsejaga on võimalik neid avada. On kaks nippi, kuidas Google tulemustesse mitte sattuda :

1. Näita lehekülgi ainult sisseloginud kasutajatele

2. Pane külge märge, et Google antud lehekülge ei indekseeriks. Selleks on vaja lisada veebilehe koodi <head> tagide vahele robots meta tag:

<meta name="robots" content="noindex,nofollow"/>

Siin juures on oluline noindex märge, mis tähendab, et Google jätab antud lehekülje oma tulemustest välja. Nofollow märge selle kõrval ütleb Google robotile, et ta ei tohi antud lehel ühestki viitest edasi liikuda.

WordPressi kasutajate jaoks on tehtud ka spetsiaalne plugin, millega saab lihtsalt määrata noindex ja nofollow atribuute.

Kuidas eemaldada oma veebileht Google tulemustest

Kui sa oled juba mõne leheküljega sattunud Google tulemustesse ja soovid selle sealt eemaldada, siis tuleb appi Google Webmaster Tools. Et seda kasutada, pead kõigepealt end tuvastama, kui oma veebilehe haldaja. Seda on võimalik teha näiteks Google antud faili üles laadides.

Et mõnda lehekülge Google tulemustest eemaldada, siis peab andma Webmasters Toolsis selle lehe aadressi. Eemaldamine ei juhtu paraku kohe, sest kõigepealt läheb eemaldamise soov ootejärjekorda.

Webmasters Tools - Remove URL

Kuidas olla kindel, et Google tulemustes on ainult unikaalne sisu sinu veebilehelt

Selleks on olemas canonical url tag, milles tuleb määrata, mis on originaallehe aadress. See on vajalik, kui sama sisu on kuvatud mitmel erineval aadressil (näiteks: printvaade, otsing, kategooria leht jne). Veebilehe koodis <head> tagide vahel käib canonical kood: <link rel="canonical" href="http://www.nimi.com/tooted" />

Aga robots.txt?

Paljud kasutavad Google roboti ligipääsu piiramiseks robots.txt faili. Selles määratakse ära, millistele osadele ei tohi Google robot liikuda (näiteks: Disallow: /salajane). Kuid kui Google robot näeb internetis linki aadressile sinu veebilehel (näiteks: http://www.nimi.ee/salajane/dokumendid), siis ta vaatab kõigepealt, kas tal on lubatud minna sellesse veebilehe osasse. Kui ta näeb robots.txt failist, et ei või, siis ta jätab meelde ainult, mis tekstiga sinna viidati. Kuigi Google robot antud aadressile ei läinud, siis võib ta seda ikkagi Google tulemustes näidata, ta lihtsalt ei tea, mis seal sees on ja ei saa kuvada tulemuse juures kirjeldavat teksti.

Google töötaja seletab, kuidas toimib robots.txt ja robots meta tagid:

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!