Single blog post

Mida muudavad Google uued algoritmid? (Google Caffeine)

Google CaffeineOtsingutes esilolek on tänapäevases ärimaailmas üha olulisem ning Google mõistmine aina tähtsam. 2009 a. augustis kuulutati välja Google otsingu uus tuunitud versioon koodnimega "Google Caffeine". Ajakirjas "Practical Webdesign" ilmus sellest nüüd artikkel, mis püüab lahti seletada mis muutus/muutub. Kuidas jätkuvalt pildis olla, mis mõjutab Sinu leitavust Googlest teisiti? Resümeerin omapoolsete kommentaaridega selle artikli peamisi punkte.

Väidetavalt on tegu üsna märkimisväärse uuendusega mis mõjutab oluliselt otsingutulemuste kiirust ning kvaliteeti. Siiani pole päris selge kui suur osa Caffeinist tegelikult tänaseks "live'i" on lastud. Google ise selle kohta selget infot väljastanud ei ole, "pomisevad" vaid, et asi läheb käima paari kuu jooksul. Igal juhul – isegi kui Caffeini mõju täna veel pole või on väike on paslik võimalikele muutustele juba praegu tähelepanu pöörata.

Practical Webdesigner

Google Caffeine projekti eesmärgid

  • tõsta otsingukiirust – ma küll pole täheldanud siin probleemi, ent küllap see oli neil majas sees teada tekkiv probleem
     
  • tõsta otsingute indekseerimise kiirust – kui kiiresti jõuab uus info otsingutesse, eriti sotsiaalmeediasse lisatav info
     
  • tõsta otsitulemuste täpsust – kõiksugu spämmivastane võitlus selle hulgas

Mida uut tõi Google Caffeine?

Google algoritmid on hästihoitud saladus ja keegi ei tea täpselt mida muudeti või kuidas Google üldse täpselt töötab. Siiski on infokildidest ühtteist kokku pandud ning Caffeinis on üha enam mõju järgmistel nähtustel:

  • Veebilehe kiirus – sinu positsiooni otsingutes mõjutab nüüd ka see kui kiiresti leht avaneb, sõltub see nii lehe koodist, piltidest-failidest kui serveriteenuse kvaliteedist
     
  • Domeeni autoriteetsus – rohkem mõjutab tulemust ka domeeni autoriteetsus ehk veebileht üldiselt, tervikuna. See peaks tähendama tervikut – sinu "pageranki", sinule veebile linkivate saitide autoriteeti, domeeni vanust jms.
     
  • Rohkem miksitud sisu – sisusse pikitakse sisse üha enam näiteks sotsiaalmeediast reaalajas laekuvat sisu. Seega sotsiaalmeedia osakaal otsitulemustes suureneb tunduvalt.
     
  • Sisu kvaliteet ja spämmitõrje – üha enam pööratakse tähelepanu sisu kvaliteedile  ning üritatakse tuvastada ka spämmilehti. Ettevaatust need kes kasutavad näiteks Black Hat SEO võtteid!
     
  • Domeeni vanus – sa pead otsimootorites esilolemisel rohkem punnitama kui su domeen on äsja registreeritud. Uut usaldatakse vähem. Seda tehti väidetavalt ka varem, aga nüüd avaldab see suuremat mõju.
     
  • Otsisõna=domeeninimi – veel olulisem on see kui otsisõna kattub domeeninimega (minu hinnangul see küll võimendab spämmivõimalust). Näiteks "rehvivahetus" sõnaga peaks paremini välja tulema www.rehvivahetus.ee

Mida peaks tegema (mida peaks niikuinii tegema)?

Need nõuanded on olulised ja elementaarsed niikuinii, aga kordamine on tarkuse ema ja tähelepanu neile asjadele tasub pöörata üha enam.

  • Pööra tähelepanu kiirusele – veebilehe koodi optimeeritus, javascriptide kasutus (need küll spetsialistide pärusmaa), pildifailide optimeeritud mahud, serveriteenuse kvaliteet jms
     
  • Optimeeri lehe sisu – jälgi, et vajalikud märksõnad oleksid tekstides sees, kasuta mõistlikult lehesiseseid viiteid (rääkides näiteks otsimootorile optimeerimise ehk SEO teenusest lingi see sõna oma veebis olevale SEO teemale), jälgi, et navigatsioonimenüüd ei oleks lahendatud flash'is või piltidena (tänapäeval õnneks suhteliselt harv probleem), et meta-taagid oleksid korrektselt sisestatud ja mitte üleliia "spämmivad" ning et otsirobotitele oluline XML-sitemap oleks paigas (küsi oma veebitegijalt üle). Samuti jälgi, et sa ise või su veebipartner teadlikult või teadmatult ei kasuta lehel keelatud võtteid tähelepanu püüdmiseks, sest see tegevus võib viia su lehe otsingutes hoopis tahapoole või sootuks musta nimekirja.
     
  • Off-site SEO ehk optimeeritus mujal kui sinu saidis – jälgi, et sinu lehele sissetulevad lingid oleksid võimalikult korrektsed ning kontekstipõhised (temaatilised, mitte huupi laiali loobitud), see aitab Googlel suurendada sinu lehe sisulist arusaadavust, seost sinu jaoks oluliste teemadega. Püüa viia olukord selleni, et erialafoorumites ja sotsiaalmeedias inimesed ise lingivad sinu lehe teatud osadele, sest seal on nende probleemidele lahendust pakkuvat infot. Samuti osale ise sotsiaalmeedias, näiteks anna fotofirmana nõu fotofoorumites, mõistlikkuse piires ka enda veebile viiteid lisades (su veebis peaks olema probleemi lahendus, soovitus või hea nõuanne)

Proovi ja uuri ise

Google Caffeine jaoks on loodud ka mitmeid võrdlus-testsaite, näiteks comparecaffeine.com mis võrdleb Google Caffeine testsaidi ja live's oleva Google otsingutulemusi. Samuti on Caffeine'i teemal kirjutatud rohkelt artikleid.

comparecaffeine.com

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!