Single blog post

{UX} Mis on kasutajaküsitluste nõrk koht? Kõige ägedama drooni näitel.

Klassikat: kui Henry Ford oleks küsinud inimestelt, mida nad soovivad, siis vastus oleks olnud “kiiremaid hobuseid”. See on ka kasutuskogemuse maailmas täna tavapärane olukord – küsitakse küsimusi, saadakse “kiiremad hobused” kätte, tehakse selle põhjal lahendused, prototüübid – lastakse neid samuti kasutajatel testida – aga innovatsioon jääb tihti puudu ning lahendus tegelikult ei arene.

Ideaalne oleks aga miksiida omavahel kokku kogutud tagasiside, innovatsioon ja “common sense”, mis saab põhineda tugeval loogilisel mõtlemisel, loovusel ja mille taga on ka lai kogemus ning silmaring.

Näide droonimaailmast

Maailma kõige ägedam droonitootja Dji on kuulus oma “valgete droonidega”, see on nende enim müüv Phantom seeria. Iga aasta tuleb uus mudel, viimane oli kevadel Phantom 4. Ikka natuke parem, kiirem, automatiseeritum. Ja see müüb päris hästi. Et seda kaasa vedada, näiteks reisile, on vaja täismõõdus seljakotti, mis mahub napilt käsipagasisse.

Nüüd sügisel kuulutati aga välja uus mudel Dji Mavic. See on muidu sama heade omadustega kui Phantom 4 – kaamerad, automaatikad – kõik sarnased – aga tal on üks revolutsiooniline uuendus, mida keegi ei osanud küsida – ta käib liigendina kokku ja on umbes tuvisuurune, mis mahub sisuliselt suuremasse taskusse.

hqdefault

Ja järsku on kõik kohad täis kasutatud Phantomite müügikuulutusi, uus Phantom 4 nende hulgas. Sest järsku saadi aru, et eraldi droonikoti kaasastassimine polegi vajalik vaid võib selle pista oma väikesesse matkakotti muu kola juurde reisile minnes. Seega toodi sisse innovatsiooni, mis lahendas probleemi, mille peale kasutaja ise ei osanud tullagi. Parim kaamera on see kaamera, mis on kaasas. Nüüd saab drooni kohta sama öelda.

Seetõttu on väga väga oluline lisada sisendinfole rohkelt loovust, loogilist mõtlemist, siis sünnib ka innovatsioon ja tegelik areng. Osake seda tahta.

Allpool Youtube ühe suurema staari Casey Neistati video sellest, kuidas ta Mavicuga tuttavaks sai. Rahutu loovhing nagu ta on. Ma pole teda, kellel igasugu droonidega kogemust, ühegi asja peale näinud nii vaimustunud.

Saame Sind ka aidata ehk?

Üks asi mida me täna muuhulgas teeme on olemasolevate digilahenduste paremaks tegemine. Uue kasutuskogemuse disaini (UX), tihti ka uue disainipoole. Kõige tuntum nimi meie klientidest siin on vast Telia, kellele teeme digilahendusi step by step paremaks, olgu see siis veebirakendus, mõni sisemine tööriist või veebileht. Asjad muutuvad tihti ootamatult palju, aga eelkõige ootamatult palju lihtsamaks ja kasutatavamaks. Kui sul on sarnast abi vaja – kriba kaupo@okia.ee, saame kokku ja arutame kõigepealt. Hea UX ja disain on meie kirg ja armastus.

Pildid: dji.com

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!