Single blog post

Mis on Apple iAd?

Apple iAdTrendmarki meediaspetsialist Patrik Kupenko seletab lahti mida kujutab endast uudne turundusvahend Apple iAd.

Meediamaastikul tööd tehes tean, et turundajate seas on pidevalt üleval mõni trendikas kanal/lahendus kuhu igast kampaaniast soovitakse osake panna – ka siis kui seda väga vaja ei ole. Eesti internetimaastikul oli see veel mõnda aega tagasi Google (otsingute lipulaev), hetkel on käsil Facebook (sotsiaalse meedia lipulaev). Siinkohal vaatleks järgmist võimalikku kandidaati: Apple iAd. Käesolevas kirjatükis natukene seda imelooma tutvustangi.

Taustastatistika

iPhone ja iPod Touch App`e on alla laetud enam kui 5 miljardit. iOS seadmeid on turul enam kui 100 mijonit. Ameerikas müüdi 2009. aastal iPhone ja iPod Touche rohkem kui televiisoreid. Keskmine rakenduste kasutamine 30 min/kasutaja/päevas.

Alustame algusest, mis see iAd siis tegelikult on?

iAd ei ole tegelikult revolutsioon, see on pigem paketeerimise küsimus + Apple müstika:

  • Bannerreklaamid iPhone rakendustes
  • Kui kasutaja klikib siis avaneb interaktiivne reklaam. Reklaam on ise nagu rakendus või väga interaktiivne microsite.
  • Apple toetab ja kontrollib reklaami tootmisprotsessi (et kehvasid reklaame vältida).
  • Hinnastamine on nii CPM-i kui ka CPC kombinatsioon (mulle teadaolevalt jääbki ainult sellisele mudelile). Hind on väga kõrge kuid esimesed andmed USA turult näitavad, et esimesed kampaaniad on saanud oluliselt kõrgemaid CTR näitajaid kui muud mobiilikampaaniad. 

iAd sisu ja võimalused

Reklaamid on emotsionaalsed ja interaktiivsed. Reklaamid on iOS-i sisse ehitatud ja hoiavad kasutaja rakenduses sees (tavalised bannerid sulevad rakenduse ja avavad Safari). Apple ise müüb ja hostib reklaamid.

Sihtimise võimalused:

Aruandluse võimalused:Kokkuvõte sihtimisest: valikuid on sihtimisel vähem kui veebis, samas oluline lisaväärtus on kasutaja asukoha võimalus.

Kuidas iAd välja näeb?

Parim demo: Steve Jobs ise tutvustab iAdi (reklaami demo video teises pooles):

 

TechTechManTV iAd demo:

Kokkuvõte

  • iAd-id mida siiani demode ja USA näidetena on esitletud on tõesti väga head. Seega on olemas lootus, et Apple suudabmobiilireklaamide turul teha sama mida nutitelefonide puhul. Jääme lootma!
  • Paremad reklaamid on kõigi kasutajate huvides. Väiksel Eesti turul võib aga jääda palju lahedaid asju sündimata liialt kõrgete tootmiskulude tõttu. Siiski usun, et pakutakse lahendust ka väiksematele ettevõtetele sarnaselt Googlele ja Facebookile veebis.
  • Apple CPM-i ja CPC mudeleid ühildav müügiloogika on ainulaadne ja seetõttu raskendab klientide ja agentuuride jaoks planeerimist.
  • Kõige suurem eelis veebireklaami ees on asukoha kasutamise võimalus(GPS kiip). See on ideaalne kanal restoranidele, kinodele, turistiatraktsioonidele jne.
  • iAd on nähtav ainult alates iOS 4-st. Seega tarkvara tuleb selle nägemiseks uuendada (see vähendab katvust kuna kõik seda ei tee). Avastasin aga, et iPod Touchi varem tasuline OSi update oli asendunud OS4-ga, mis on nüüd tasuta.

Lisaks
Apple valmistub hetkel iAdi lansseerimiseks Euroopas. Ka Eesti ettevõtted võivad olla esimesed, kes seda võimalust kasutavad. Apple lubab esimestele hulgaliselt PR-i ning hetkel räägib läbi suuremate meediakettide ja klientidega. Esimeste seas olemise hind on 1 miljon USD. Kujunduse saab aga tasuta :)

Patrik Kupenko,
Trendmark

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!