Single blog post

Mis on “Writing for the Web”?

Writing for the WebSind ju huvitab, et see mida sa oma kodulehele kirjutad jõuaks ka lugejani, päriselt? Veebilehele tekstide kirjutamine on natuke teistsugune kui nö. paberile. Siin on mõned omad reeglid ja nõksud. Vähe sellest, et ekraanilt on kehvem lugeda pead mõtlema ka väärtuslike otsisõnade kontekstis.

Kirjuta lühemalt ja infotihedalt

Kuna enamikele inimestele ei meeldi pikki tekste arvutiekraanilt lugeda tuleks neid säästa, meelitades lugema ca poole lühemate tekstidega kui muidu kirjutaksid. Ära jahu pikalt, külastaja ei ole lehel selleks, et su kirjaoskust lehtede kaupa sisse ahmida. Tal on üldiselt kiire ja reeglina midagi vaja.

Vormistus – liigenda ja markeeri

Inimesed üldiselt ei loe arvutiekraanilt vaid skaneerivad silmadega teksti. Seetõttu on oluline, et tekst on lühike, liigendatud ja markeeritud.

  • Paras ports arvutiekraanil teksti lugemiseks on 3-4 rida teksti korraga, seejärel löö paragrahv vahele. Muidugi võiks paragrahvivahetus ka loogilise koha peal olla.
  • Samuti kasuta bullet'eid ("mummud" ehk punktiseeritud loetelu).
  • Tekstiblokis olevad tähtsamad sõnad tee rasvaseks.
  • Lingi teksti teiste omaenda sisulehtedega, olulisemad sõnad. Kui näiteks räägime SEO teemadel on mõistlik linkida see sõna asjakohasele artiklile. Mõni link võib viia ka teistele usaldusväärsetele lehtedele. Liiga palju linkida pole hea.

Nii vahepealkirjad, rasvased tekstid kui lehesisesed lingid meeldivad ka otsingurobotitele, tõmmates neile konkreetse artikli temaatikat määratledes rõhutatud tähelepanu.

Struktureeri sisu, kirjuta otsingutest leitavalt

  • Writing for the Web - SEONii sisu kui otsirobotite huvides peaks olulisem info paiknema tekstis ülevalpool.
  • Pikad lisainfod on mõistlik lisada eraldi viitena/alajaotusena, et põhitekst püsiks lühida ja infotihedana.
  • Kasuta hästi valitud pilte ja jooniseid, see hõlbustab lugemist ja teeb kasutuskogemuse (user experience) meeldivamaks.
  • Ära ole tekstides liiga ametlik, mõõdukalt vabam vorm sobib veebi loomulikumalt.
  • Jälgi, et tekstides olevad faktid ja numbrid oleksid ajakohased.
  • VÄGA oluline: umbes pool liiklusest jõuab veebilehtedele läbi otsingute. Kas sa tead  milliseid termineid inimesed otsingutes kasutavad?  Kas autolammutus või autoromula (viimast kasutatakse ca 6x vähem kui esimest)? Millega tuleb konkurent kõige paremini välja, kust sinu king võrreldes temaga enim pigistab? Soovitame teha märksõnade uuring, mille tulemusena saate tervikliku ülevaate nii enda kui konkurentide tänastest otsisõnadest, võrdlusena, sorteeritavana, koos positsioonidega nii Netis kui Googles. Sellest johtuvalt saad kirjutada tekstid paremini leitavaks ning toetad parema veebiga selgelt paremini oma äritegevust.
  • Pildil näide kuidas on soovitatav kirjutada/struktureerida otsingusõbralikku teksti.

Kui soovid märksõnade uuringu kohta rohkem infot võta ühendust meie projektijuhtidega.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!