Single blog post

Nostalgialaks, sotsiaalmeedia kurss ja lihvitud kasutajakogemus

Tellisin endale mõned päevad tagasi Amazonist väikese ülilihtsa skänneri Doxie, mis karbist välja võttes töötab põhimõttel – vajuta suurt rohelist nuppu ja pildid on mälukaardil. Skännisin paar õhtut sisse pea kogu oma pildivaru ning ühendasin seejärel Facebooki grupi abil ära vanad malevakaaslased, kellest enamus pole üksteist 20+ aastat näinud. See kõik oli väga lihtne.

scans

Facebooki fenomen

Tegin peale skännimist oma vanale malevale FB grupi ja paari tunniga oli suurem osa malevarahvast seal koos. Inimesed, kellest enamikku pole 20+ aastat näinud olid kõik platsis. Sama juhtus oma kooliklassiga.

See näitab, kui suur jõud on täna Facebookil, kuidas ta on ammu ületanud kriitilise piiri kasutajate osas ja peaaegu kõik enda külge tõmmanud, sest ta tõesti ühendab vaat et kõik inimesed ära, kui muidugi selleks soovi on. See on ressurss, mida kunagi varem pole olnud ning muudab inimestevahelist suhtlemist üsna palju, võrreldes varasemaga. Meie lapsed on ja jäävadki üksteisega läbi elu ühendatuks.

Skänninäidis – minu 80ndate alguse klass:

klass

Turundajale mõtlemiseks – kurss on muutumas

Tänaseks käib turunduses võitlus inimese ärkveloleku tähelepanu, eriti tema internetikasutuse aja eest. Kui varem oli Internetis fookus väga palju veebil ja see ka kuhugi otseselt niipea ei kao, võib täna inimene netti kasutada tundide kaupa ka rakendustes, näiteks Facebooki omas. Ta on online, aga ta istub näiteks terve õhtu Facebooki äpis. Või Twitteris, Instagramis, Flipboardis. Telekas käib ka taustal, aga tegelikult läheb tema tähelepanu 80% rakendustesse.

Seda on oluline teada meediat planeerides, aga ka sisuloome osas – üha enam saadakse oma doos veebi kätte läbi sõprade soovituste, kes mõnda huvitavat artiklit või toodet soovitab. Google ja uudisportaalid jäävad täna tihtipeale vahele, rakendused võtavad neilt minuteid üha enam ära. Et olla rakendustes nähtav, muutub sisuloome ja nutikate kampaaniate roll üha suuremaks. Samuti igasugune sidepidamine, nagu näiteks meiliturundus. Võid luua ka oma mobiilse sponsorrakenduse (Kelloggsi kaloriäpp näiteks), läbi mille saad inimeste tähelepanu.

Lihvitud kasutuskogemus ehk Maailma kõige lihtsam skänner

features-header-scanner-closed-photos-and-noteboook

Asja teine pool on mainitud skänner (vt getdoxie.com) ja tolle kasutuskogemus. Töötab sedasi: käib akudelt, on väikese raamatu suurune ja hästi kerge. Küljel on suur roheline nupp – Skänni. Paned pildi sisse, vajutad nuppu ja pilt lendab mälukaardile, nagu teeksid fotokaga pilti. Ongi kõik. Ülilihtne, vanaema saab ka hakkama.

Siin üks video sellest, kuidas asi töötab. Tõsi, tuleb välja, et ka teise kaubamärgi Flip Pal alt müüakse sama toodet. Nagu ikka siin maailmas on – pea kõik toodetakse samas tehases, bränd on erinev.

scanner-slipped-yearbook-medKui pildid on albumisse kleebitud või raamatus – skänneril kaas maha, skänner pahupidi albumi peale (põhi on tal läbipaistev) ja vajutus rohelisele nupule.

Standartne SD mälukaart ja patakad on seadmel kohe sees, igaks juhuks mälukaardil ka lihtsalt kasutatav tarkvara, kui sul arvutis pole harjumuspärast pilditöötlustarkvara, et pärast veidi keerata, lõigata ja sättida. Lisaks on kaasas SD mälukaardi lugeja, kui sul sellist juba pole. Patakate asemel soovitan muidugi AA akusid kasutada, sest üks patakaports suudab skännida ca 100-200 pilti. Üks skänn võtab 10-20 sek ja kindlasti tuleks seadetest panna resolutsiooniks 600 DPI (vaikimisi 300 DPI), mis on peale kellaaja määramise ka ainus seadistamissoovitus). Pildi pikem külge tuleb kusagil 3600px.

Skänner võtab vastu kuni ca 15x10cm (veidi rohkem) pilte, mis on läbi aastate olnud standard. Kui on mõni suurem pilt, skännid sisse mitmes tükis ja kaasasoleva tarkvaraga kleebid kokku. Skännib 300 või 600 DPI, mis on täiesti piisav ja skännimistulemus täitsa hea. Asi pole muidugi päris stuudioskänner, aga piltide jagamiseks ja arhiveerimiseks on seda küll ja küll.

features-header-2modes

Õppetund kasutuskogemuse osas on see, et kogu protsess on algusest peale läbi mõeldud. Tavaline skännerdamine tähendab poole laua suurust kobakat, draiverite installimist, peavalu, tuttava it poisi abi ja siis keerulist tarkvara, millest midagi aru ei saa. See on VÄGA teistmoodi. Doxie (või mõne analoogi) puhul on tehtud sama, mida tegi Apple – lihtsusta. Inimesed ei taha olla masinate orjad vaid jagada sõpradega mälestusi.

Doxie loogika on lihtne – võtad karbist välja, vajutad nuppu, pildid on mälukaardil. Täpselt sama lihtne, nagu automaatse digikaameraga pildistamine. Point and shoot. Press and scan. Ja kui pilt on albumis – keerad skänneri pahupidi. Kõik on läbi mõeldud.

Hea kingiidee, näiteks oma vanematele, kohale tuleb vähem kui nädalaga ja maksab kokku 150€. Osta saab Amazonist.

Jah, sama saab teha ka fotokaga või mobiiltelefoniga, aga mobiili puhul on kvaliteet oluliselt kehvem ja fotokas peab olema korralik sett – statiiv, hea kaamera jne. Kirjeldatud skännerit saad aga kasutada kasvõi telekat vaadates süles. 

Skänninäidis. Midagi pole 30 aastaga muutunud. Peale telefoni.

kaups2

Kokkuvõtteks

Sarnaselt peaks läbi mõtlema oma teenused (teenusedisain) ja ka kodulehtede protsessid. Võtad ette kogu teekonna näiteks veebist ostu sooritamisel ja mõtled, kus tundub asi kohmakas, kus saaks protsessi lihtsustada.

Kui sul on vaja oma äri toetamiseks läbimõeldud veebi, mõne veebilahenduse kasutajaliidese tuunimist või redisaini, mobiilirakendust või FB kampaanialahendust, anna meile info@okia.ee peale märku. Või helista.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!