Single blog post

[OKIA Akadeemia] Kas maandumisleht on ikka avaleht?

Vaatasin täna mõne meie suurema ja väiksema kliendi Google Analyticsit ja sain kinnitust oma varasemale teadmisele – suur osa külastajaid ei maandu kodulehe (landing page) esilehele  ja paljud neist ei satu esilehele üldse külastuse käigus. Me peame seda aeg-ajalt nii iseendale kui klientidele meelde tuletama, kui esilehele tuuakse välja kriitiline info, mis sisuvaadetes aga jääbki tihti märkamata.

kuu

Keskmiselt üle poole külastajaid ei satu üldse esilehele

Võtame 3 meie suurklienti, tegu jaemüügiäriga, esilehele maanduvad:

  • 43%
  • 44%
  • 38%

3 väiksemat ettevõtet, neist esimene meie:

  • 17%
  • 8%
  • 9%

Hmm, huvitav muster hakkab ka tekkima. Tundub, et suuri otsitakse tihti nimepidi, väikestele satutakse rohkem otsingute kaudu teemasid skaneerides või sotsiaalmeediast.

Igatahes on siit näha, et nii 60-90% külastajatest ei maandu esilehele ja kui edasi uurida, siis omakorda neist vaid ca 10% liigub edasi ka esilehele, mis üldist esilehe külastatavust väga palju ei mõjuta.

Millest see sõltub?

Kui me mõtleme, mis on need draiverid, mis külastajaid kodulehele toovad siis saame näiteks sellise loendi

  • Google otsing
  • Reklaambännerid “tavalistes” keskkondades
  • Uudiskiri
  • Sotsiaalmeedia
  • Meilipakkumised

Ehk teisisõnu sõltub paljugi sellest, kuidas ennast turundatakse, kui täpselt suunatakse näiteks bänneritest otse pakkumistele, toodetele või teenustele.

Näiteks meie enda blogi ehk sisuloome on peamine draiver, mis kodulehele külastajaid toob. 90% sisendpunktist meie lehele ei ole esilehe kaudu, vaid just blogisse. Samas teame, et me saame blogi tõttu mitmeid kliente ja seda järjepidevalt, sest me pakume blogiga vajalikku lisaväärtust. Sõltub, kui müügikeskne olla, meie ennast väga peale ei suru ja loome pikemaajalist kuvandit, tugevale müügile orienteeritud veebides aga on üsna kriitiline jälgida, et müük toimiks ka esileheta.

Mida teha, et see poleks probleem?

Mõtle, kui kriitiline on esilehel olev info ja kas seda peaks ka “allpool” sisus kommunikeerima. Kui sul on oluline kampaaniasõnum ja sa soovid püüda ka nende külastajate tähelepanu, mis ei tule vaid antud kampaania turundamisest kodulehele täpselt õigesse kohta, siis peaks ehk seda infot ka seal näitama. Või on oluline äri toetav interaktsioon Uudiskirjaga liitumine, mis võibolla pisikese nupuna menüüs, boxina esilehel, aga sisus pea nähtamatu. Ehk proovi oma kõige olulisemad call-to-actionid, conversioni kohad, viia nähtavaks ka mujale.

Võid  mõelda ka sedapidi: sul on pood kaubanduskeskuses, sellel on suur sissepääsuava. Sinu ostlema meelitav pakkumiste info on suunatud sellele sisenemisavale, aga näiteks 90% külastajaid tuleb hoopis poe tagantnurgast mingist teisest tagauksest. Ära jäta seda olukorda tähelepanuta.

Alusta sellest, et vaata järele, mis on teie peamised maandumislehed ja samas võrdle neid muidugi oma ärifookustega.

Mine Google Analytics > Behavior > Site Content > Landing Pages

ja sisuosast tääb “Entrance paths“.

landing

Seal näed kenasti reastatuna sisendlehed veebi. Nüüd vaata, kas oodatav sisu vs ärivajadused on kaetud. Äkki kukub ta alamlehele /aknad, mis aga algab mingite segaste tootekirjeldustega ning vaja oleks mõelda, et /aknad kujundada hoopis läbimõeldud maandumisleheks, mis juhatab inimese aknateemasse targalt ja vajaduspõhiselt sisse. Kirjutasin sel teemal mõni aeg tagasi ka haakuva artikli, mis teeb 3 testi aknatootjatega.

See ei tähenda, et sisuvaated tuleks üle valada infomassiiviga, ikka less is more, vaid tulebki leida kuldne kesktee, et esilehele mittesattujate tõttu ei kannataks oluline kommunikatsioon.

Tihti on hea mõte luua olulistele maandumislehtedele hästi läbimõeldud maandumislehed, milleks tavaliselt tehakse spetsiaalne lehetempliit.

Head tuunimist, sõbrad.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!