Single blog post

Oluline muutus Google algoritmides, mis mõjutab edaspidi leitavust

4.11.2016 teatas Google (uudis siin), et nad hakkavad testima ühte suurimat uuendust oma otsingualgoritmis. Täna indekseerib Google veebilehti lähtudes sellest, mida näeb kasutaja desktop vaates, mitte sellest, kas ja kui palju on mobiilses vaates sisu minimeeritud. Uus algoritm hakkab veebe indekseerima põhinedes sellel, kuidas ja mida kasutajad näevad läbi mobiilsete seadmete.

“Today, most people are searching on Google using a mobile device. However, our ranking systems still typically look at the desktop version of a page’s content to evaluate its relevance to the user. This can cause issues when the mobile page has less content than the desktop page because our algorithms are not evaluating the actual page that is seen by a mobile searcher.

To make our results more useful, we’ve begun experiments to make our index mobile-first. Although our search index will continue to be a single index of websites and apps, our algorithms will eventually primarily use the mobile version of a site’s content to rank pages from that site, to understand structured data, and to show snippets from those pages in our results. Of course, while our index will be built from mobile documents, we’re going to continue to build a great search experience for all users, whether they come from mobile or desktop devices.”

Mida see kõik tähendab?

Kui sinu koduleht täna ei ole veel responsiivne, siis on täna tagumine aeg see investeering teha. Infotarbimine on väga lühikese ajaga palju muutunud ning mobiilsete ekraanide kasutamine kasvab jõudsalt ka edasi.

Kui sa ei ole kindel, kas sinu tänane veeb on Google’i jaoks mobiilisõbralik, siis viska oma veebi-URL siia ja testihttps://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

screen-shot-2016-11-07-at-11-51-16

Näide: OKIA veebiga on Google robotid rahul.

screen-shot-2016-11-07-at-11-32-24

Näide: eesti.ee ei ole täna responsiivne, mis edaspidi hakkab leitavust mõjutama.

Kui sinu tänane veeb on juba responsiivne, siis on väga hästi, kuid tasuks siiski kontrollida, kas ja kui palju on mobiilsetes vaadetes veebilehe sisu minimeeritud. Kui sul on mobiilide jaoks täiesti eraldi versioon eraldi URL-il (näiteks: m.minusait.ee ja minusait.ee), siis tasuks üle kontrollida, kas mobiilsel URL-il olev leht on ka õigesti struktureeritud (https://search.google.com/structured-data/testing-tool) ja kas see on Google’i robotitele leitav st. pole robots.txt failis seatud piiranguid (testi siin: http://bit.ly/2exH8ab).

Kokkuvõtvalt

Laias laastus võib öelda, et lähitulevikus hindab Google lehti eelkõige “mobile first” vaates, mis tähendab eelistatult heade mobiilikuvade esiletoomist. Kuna hetkel on tegemist veel testperioodiga ja algoritmi muudatused viiakse sisse kunagi hiljem, siis on veel veidikene aega, et oma koduleht mobiili ja Google’i sõbralikuks luua.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!