Single blog post

QR-koodid: online ja offline maailma ühendajad

Ilmselt oled märganud, kas internetis või tänavapildis ruudukest, mis näeb välja sarnane kõrvaloleva pildiga. See on QR-kood (Quick Response), mis on edasiarendus triipkoodist, mis võib sisaldada ainult numbreid. QR-kood on kahedimensionaalne ja võib seetõttu sisaldada nii telefoninumbrit, e-maili aadressi, veebiaadressi, kui ka lihtsalt teksti. QR-koodist info kätte saamiseks on seda vaja skanneerida oma nutitelefonis kasutades vastavat rakendust. Peale skaneerimist avaneb QR-koodis sisalduv veebileht või muu info.

Neoreader: http://www.neoreader.com/

Et QR-koodi võimalustest täit kasu saada, siis peaks koodis sisalduval aadressil asuma mobiilne veebileht. Selle peaks sisalduma lisainformatsioon või funktsionaalsus vastavalt kontekstile, milles koodi esitleti. Näiteks filmipostril koodi skännides on veebilehel võimalus vaadata filmitreilerit, seansiaegu või osta piletit.

QR-koodide skaneerimiste arv on kasvanud viimase aastaga üle nelja korra. Nutitelefonid ja mobiilne internet loovad võimaluse olla online's ka ringi liikudes, olenemata asukohast. QR-koodid annavad võimaluse ühendada omavahel offline ja online nagu alloleval Swedbanki välireklaamil. QR-koode kasutades saab edasi anda palju enam, kui üks väli- või printreklaam suudab. Selle kaudu võib muuta reklaami interaktiivseks, pakkudes koodi skaneerijale pilte, videot, registreerumist, tagasiside andmist jms.

Swedbank NPNK välireklaam Liivalaia tänaval

Nagu iga kampaania puhul on oluline ka QR-koodide puhul kasutada kampaanialehte, milles just kampaaniaga seotud info, mis suunab soovitud tegevuse sooritamisele. Kuna QR-koode on võimalik skaneerida nutitelefoniga, siis peaks skaneerijat ees ootama ka mobiilsele seadmele optimeeritud veebileht. Ülal näha oleva Swedbanki kampaania puhul suunatakse skaneerija aga tavalisele kampaanialehele, millel tekst ja nupud on mobiiliekraanil liiga väiksed, et seda mugav kasutada oleks.

NPNK kampaanialeht iPhone Safaris

QR-koodi kasutamise võimalused

QR-koodi saab kasutada väga paljudes kohtades, et online ja offline kokku viia: välireklaamil, ajalehes, ajakirjas, visiitkaardil, brošüüris,  ning ka veebis, kui on tegemist millegi nutitelefonile spetsiifilise nagu rakenduse allalaadimisega.

QR-kood ajalehereklaamis

QR-koodi skaneerimisel on võimalik alla tõmmata tasuta raamatu

Telereklaam, millel oleva QR-koodi skaneerimisel on võimalik annetada

QR-koodi skaneerimisel saab kupongi, mis annab 25% allahindlust

QR-koodi suure välireklaami peale pannes on võimalik püüda möödujate tähelepanu, eriti seni, kui see pole veel väga levinud. Calvin Kleini New Yorki üles pandud välireklaamil koodi skaneerides sai näha kampaaniavideot. Kindlasti paljud ei tea, mis on QR-kood, kuid see tekitab kahtlemata huvi ning teadjad saavad vaadata videot, rääkida sellest sõpradele või edasi saata.

Disainitud QR-koodid

QR-kood ei pea olema igav ja must-valge. QR-koodi on võimalik disainida vastavalt oma äranägemise järgi. Tänu QR-koodi lugemise veaparandusele suudavad skaneerivad rakendused info kätte saada ka kuni 30% muudetud koodist.

Rohkem disainitud QR-koode näed siit ja siit ning nende disainimise kohta saad lugeda siit.

Kui oled huvitatud QR-koodidest ja nende kasutamisest, siis neid on võimalik teha internetis, näiteks siin.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!