Single blog post

[Sisuturunduse Case Study] Samsung: Integreeritud meedialahendused

(Kaupo eessõna) Meie partner PRB tegeleb sisuturundusega, aidates toota sisu – tekstid, pildid või videod – veebilehele või Facebooki. See on täna üsna lai vajadus, kogeme seda tihti. Käisin just eile kuulamas Soome netiturundusgurut Alex Nieminen'i, kes kinnitas minu mõtteid – peale netiajastu kaootilist üleskasvu oleme faasis, kus content ja apps (fb ja mobiilide rakendused) hakkavad suurt rolli mängima, sest tavaline mass-push-reklaam enam ei pruugi toimida. Vaja on originaalsust, ideid, sisu. Palusin Raimondil sellel teemal meie blogis kirjutada, esimene case on täna teie ees.

TeliaSonera asepresident Piret Mürk-Dubout ütles möödunud kuu Passwordil, et turundusest on P-dest saanud C-d. Uued märksõnad on creativity, courage, content (sisuturundus), communities ja co-operation (kuidas leida õigeid koostööpartnereid).

Võimalik.

Minu eesmärk on kirjutada läbi praktiliste näidete kolmandast C-st, ehk content’ist ehk sisuloomest.

Ja OKIA Kaupo Kalda palvel läbi väga konkreetsete ja käegakatsutavate näidete. 

Samsung: Integreeritud meedialahendused

Mis seal salata, sisuloome ei pruugi olla odav. Kuid selle hinda on võimalik optimeerida. Toon näite.

Kuna pildistamise on nutitelefoni puhul päris oluline, siis Samsung Note 2 lansseerimisel oli meil mõte anda see proovida professionaalsele moefotograafile, tuua stuudiosse professionaalsed stilistid, juuksurid, modell jne.

Kas mobiilga saab profifotot teha? Midagi sellist…

Olga-Makina_Samsung

Foto: Olga Makina, www.photo.ee

Kuna see pole odav ettevõtmine, siis oli küsimus selles, kuidas viia tulemus võimalikult paljude inimesteni. Lahendus on integreerida ühe loovkontseptsiooni ümber erinevaid tegevusi ja meediaid.

  • Antud juhul oli põhikanal üldse mitte digi, vaid ajakiri Pulss, milles foto koos saamislooga avaldasime. Lisaks sellele..
  • Väike making-of video ringles kenasti sotsmeedias, kus aktsioonis osalejate ning Samsung Eesti Facebooki lehe poolt tõugatuna kogus tuhatkond vaatamist.
  • Fotograaf Olga Makina lõi lisaks põhipildile telefoni erinevaid funktsionaalsusi kasutades pildist eri variatsioone, mis avaldasime samuti sotsmeedias.
  • Kordasime sama tegevust, sama modelli, sama stilistika ja kõige muuga üritusega Solarises, kuid sel korral said piltnikena kätt proovida kõik juhuslikult möödakäijad (proffide juhendamisel muidugi) – üritust korraldas Elamusstuudio.
  • Rääkimata ‘kajast’, mille tekitasid kõik projektiga kokku puutunud inimesed.

Mõte lühidalt: Väga sageli peegeldame lõpuks sama sisu (või selle erinevaid variatsioone) väga erinevatesse kanalitesse – tulemuseks märksa odavam kontakti hind.

Sageli on mõistlik valmistamise kulud ühendada. Nt teges ärikliendile mõeldud uudiskirja intervjuud, miks mitte valmistada juurde ka väike videolugu jne. Või vastupidi. Kui juba VIP on saadud videosse kommentaari andma, võib temalt küsida küsimusi lisaks ning avaldada need pikema artiklina.

Samsungi "making of" video:

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!