Single blog post

Sul on ajast ja arust digilahendus? Siis loe seda.

Meil on tekkinud viimastel aastatel üha enam teatud tüüpi tööd – me ei tee ainult nullist asju, vaid tuunime ka juba olemasolevaid digilahenduste kasutajaliideseid paremaks. Ja seda ka suurtele tegijatele nagu, Telia, Omniva, Küehne & Nagel jpt.

Mul endal on lausa professionaalne kretinism – näen igal pool kasutajaliideseid, ekraanidest parkimisautomaatideni ja käed hakkavad kohe sügelema – nii palju paremaks, lihtsamaks, ilusamaks saaks ju teha asja. Üleval on väike fragment mu töölauast, ühest suuremast uuendusest, kus mõned interaktsioonid on välja toodud.

Mõned mõtted selle teemaga seoses:

Liiga suur töö, lükkame edasi

Tihti kardetakse, et muutmine on suur töö ning lükatakse seda muudkui edasi. Vahest ongi ja see on üldiselt vaja ära teha varem või hiljem, seega miks mitte varem, sest ka konkurent “ärkab mingi hetk” või tuleb peale uusi uue aja tegijaid ja siis võib juba hilja olla järele tõmmata.

Kui süsteemid on suured, saab tihtipeale alustada üldisest vormivahetusest ja seejärel tuunida step by step kõige valusamatest ja olulisematest kohtadest alustades. Ei pea kohe kogu asja välja vahetama, see võib olla liiga suur tükk korraga haugata, vaid minna moodulhaaval, kasvõi interaktsioonikaupa.

Kasutajakogemus ja disain

Kasutajakogemus on tihti suht katastroof, disainist rääkimata. Tihti on “programeerija ise teinud” mitmed kasutusloogikad või lausa kogu platformi, aga see pole tegelikult tema spetsialiteet. Seda asja on tüütu kasutada, aga oled sellega teatud mõttes harjunud. See pole olnud võibolla kunagi prioriteet, just see osa, mida kasutaja näeb ja tajub vaid prioriteet on alati olnud tehniline.

Kui palju kulub aga aega või närve, kõigi nende aastate peale? Kõik asjad saab reeglina paremaks teha ning kasutuskogemus / disain vajavad mõlemad oma ala spetsialiste (UX analüütik ja disainer).

Keskkond meie ümber on muutunud, on peale tulnud uued ekraanid, kasutajatel on uued harjumused, on uuema aja minimalistlik disainikeel.

Vajad abi?

Kui vajad abi oma digilahenduse uuendamisel, olgu see mõni sisemine veebirakendus, kliendi tööriist vms, siis kasutuskogemuse analüüs ja disain on meie kompetentsid. Kirjuta info@okia.ee ja räägime, kindlasti saab aidata.

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!