Single blog post

Tuhandeeurone veebileht, mis maksis tegelikult MILJONI

Mul on olnud päris palju kohtumisi, kus on mainitud, et ega veebileht müüki ei tee niikuinii, seda on vaja rohkem visiitkaardiks, toetamaks kuvandit ja külastaja läheb sinna juba väga teadlikult. Tihtipeale ongi nii, et põhiäri tehakse hangetega, messidel, suust suhu soovituste kaudu, otsekohtumistega ja muude sarnaste tegevustega, aga olen ka veendunud, et sama tihti on põhjuseks ka kehvasti tehtud veebileht, mis on viinud väärale arusaamale – minu äris veeb ei müü ise niikuinii.

1 000€ vs 1 000 000€

Mul oli eile koosolek, kus tuli välja, et ühe itimehe tehtud veebileht maksis mõned aastad tagasi alla 1000€ ning kuigi see polegi kliendi arvates suurem asi, on ta selle 1000€ ikka tagasi teeninud. Usun.

AGA: kujuta nüüd ette, et su ettevõtte käive on 1 miljon aastas. Võtame veebilehe mõistlikuks elueaks ehk investeeringutsükliks enne suuremat ümbertegemist ca 5 aastat. Oletame, et veebileht pole suurem asi, viib kuvandit alla, pole usaldusväärne, conversion äriks on väga madal kokkuvõttes ning selle tõttu jääb saamata 20 000€ jagu tellimusi kuus. Näiteks mõned suured püsikliendid. Muidugi sõltub ärist, kui “veebis müüdav” see toode või teenus on, aga suurusjärk võib vabalt olla ca 20% müügist kuus (või 10%, või 50+%, nagu meil siin). Niisiis 5 aasta peale kogunebki ca 1 miljon saamata jäänud potentsiaalset tulu.

Tasub teha vaid hästi

Kui võtta “keskmine veebileht” ja tema kuni 5-aastane elutsükkel, on meil investeeringu suuruseks ajale jagatuna ca 150€ kuus (turu keskmine kvaliteetse veebilehe hinnaklass Eestis on kusagil 5-10K€ vahemikus). Tellid “nuka tagant Vello käest” tuhandeeurose veebi (mis see kokku klopsida siis pole, eks) ning säästad 100€ kuus “kulu”. Kõlab nagu hea plaan?

Samas ükski selle projekti osapooltest pole targalt tehtud veebi spetsialist – läbi mõtlemata jääb kuvandipool, ärieesmärgid, fookused, tegemata jääb targalt tehtud sobiv ja tasemel disain, korralik tehniline teostus, hilisem arendus, klienditugi jne. Eraldi teema muidugi veel järgnev aktiivne turundus. Kõik need seotud ja koostoimivad detailid, mis teevad asjadest kokku toimiva ja äri toetava asja. Meil näiteks on iga projekti taga vähemalt 4-5 inimese kompetentsid, mis kokku teeb 50+ aastat erialast kogemust.

Muidugi on mu miljoninäide optimistlik ja võibolla utreeritud, et sõnum kohale viia, aga võib mõnel puhul olla vabalt ka tõene. Me näeme ainult seda, mis toimub, milline on sissetuleva äri voog, äri kasv, aga me ei pruugi näha või osata näha seda, mis toimumata jääb. Olgu see siis madal konversioon äriks, kehv leitavus google’s, imagoloogiline jalgatulistamine või pigem kõik see kokku.

Niisiis selle jutu point on: kui juba investeerid uude veebi – tee seda ainult hästi, muul juhul on selle tegelikul hinnal mitu nähtamatut nulli lõpus. Oled sedapidi asjadele mõelnud? Kokkuhoid veebilehe tegemisel võib olla kümnetes või sadades kordades väiksem potentsiaalsest saamata jäänud tulust.

PS. Haakuv teema – kirjutasin hiljuti sellest, kuidas veebileht on kuvandilooja.

Kokkuvõtteks

Kui see pani sul mõtte teisipidi liikuma – vaata selle pilguga korra oma tänasele veebile ja arenguplaanidele peale – siis kriba info@okia.ee ja arutame asja veidi. Meie poolt on ka üks tingimus – sa pead ise tahtma head asja.

Share on your favorite social network:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!