Single blog post

Turundusrevolutsioon!

TurundusrevolutsioonMõned järelmõtted ja kokkuvõtted Pärnu Turunduskonverentsilt. Seth Godin nimetas praegust aega turunduses revolutsiooniks ja kui sa ei suuda sellega muganduda – parem lahku. Inimesed ei usalda enam massimeediast pealevalguvat reklaami vaid usaldavad rohkem oma sõprade arvamusi. Siin tuleb mängu sotsiaalmeedia.

Joel Tankist, Media House ja Emor näitasid huvitava testi abil, et ka ajalehereklaam töötab veel kui rääkida märgituntusest. Päris hästi toimib täna outdoor – kõik kohad on suuri (ja tihti koledaid) plakateid täis ning neid märgatakse.

Indrek Tarand mainis midagi väga lihtsat mida kõik kohe kommunikeerima kukkusid – kommunikatsioon on KAHEpoolne suhtlemine.

Kõigil on õigus ja tulemuseks on meedia mix – hetkel on veel mõistlik panustada ka nn vanasse meediasse. Siiski sotsiaalmeedia on koht millest sa ei pääse üle ega ümber: kui sa sinna ei lähe siis konkurendid lähevad igal juhul, kui sa sotsmeediasse ei lähe materdatakse sind seal ilma, et selles ise osaleksid. Samas on ka selge, et iga valdkond "feispuukis tuld ei võta". Kui teha tuleb teha aga tõsiselt – sotsiaalmeedia pole tasuta ja võib võtta päris suure osa tööajast, OKIA puhul on see ühe inimese mitu tundi ööpäevas, sadu tuhandeid kroone aastas. 

Seth Godin

Kui tänapäevase turunduse alguseks peetakse 20.nda sajandi algust siis 21. sajand on toonud kaasa suure muutuse mõtlemises. Praegustest paradigmadest on vaja paratamatult vabaneda, seda nii reklaamifirmade kui "vanakooli turundusjuhtide" endi poolt. Karl Multer SEB'st mainis, et varsti tegelevad turundusega põhiliselt kas veebiagentuurid või reklaamiagentuurid kes hakkavad uut moodi mõtlema. See on juba täna suures osas nii.

Energiline Patrick van der Pijl soovitas aga otsida uusi ärimudeleid, tuues näiteks kasvõi selle, et milleks on vaja hotellis check-in'is veelkord oma andmeid kuhugi kirjutada ning kui võtta käsile kõik hotelli puudutavad probleemid on võimalik luua uus eristuv ja väga hästi toimiv kontseptsioon.

Aitäh Handole, Siljale Best Marketingist ja Pärnu Konverentsidele toreda ürituse eest!

 

PS. Konverentsil tekitas rohket poleemikat ka Estraveli äsjane kampaania Facebookis. Kes kiitis, kes laitis. Kampaania ise on tänaseks olnud success igas mõttes. Lähiajal teeme siia blogisse case study loo Estraveli äsjatoimunud Facebooki kampaaniast, selle ideest, tulemustest ja tagamaadest. Stay tuned :)

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!