Single blog post

Unistuste tagasiside multimeedia õpilastelt

Aeg-ajalt käivad meil külas toredad noored inimesed, kes tulevad kuulama ja vaatama, kuidas üks digiagentuur elab ning toimib. Seekord oli üks eriti mõnus suhtlemisaldis grupp multimeedia õpilasi Tallinna Polütehnikumist, kellega paar tundi koos olime ja vestlesime. Kuidas asjad toimivad, kuhu liiguvad, rõõmudest, muredest. Allpool nendelt õpetajale antud tagasiside, mis on nii ilus (ja isiklikult väga inspireeriv, aitäh!), et õpetaja lahkel loal avaldan need ka siin. Viimase kommentaari täpsustuseks ütlen – me võtame praktikante vastu küll, me lihtsalt päris aastaringselt seda ei saa/jõua teha ning me eeldame, et me saame panna inimese reaalselt mingit tööd tegema. Noored on tulevik!

okia

“Üks kõige põnevamaid vaatluspraktika jooksul külastatud ettevõtteid oli Okia digiagentuur. Kohe sisse astudes avanes vaatepilt suurele hulgale Kuldmunadele, mille firma on võitnud. Tegeletakse kontseptsiooni ja strateegia, kodulehtede, tarkvaraarenduse, mobiililahenduste ja internetiturundusega. Meid võttis vastu Kaupo Kalda, kes on firmas strateeg, UX disainer ja ka üks asutajaid. Tema ettekannet oli hea kuulata juba tänu kõnepruugile ja kogemustele elust enesest…/…Põnevaimaks osaks oli see, kui Hr. Kalda tutvustas meile suurel hulgal erinevaid kohti veebis, kus koguda inspiratsiooni või leida midagi tööks vajalikku(veebiarendajate kogukondadest kuni fotopankadeni).

Saime uusi teadmisi nii hinnaskaaladest kui sellest, kuidas arendada kasutajakogemusele orienteeritud disaini. Firmas tehakse palju töid WordPressi platvormile, mis on tänapäeval väga suur trend, kuna kasutaja tahab, et tal oleks kõike võimalik lihtsasti ise hallata. Räägiti prototüüpimisest ja sellest, kuidas toimub veebi loomise protsess disainikavanditest kuni üle andmiseni kliendile. Firmal on ka oma blogi, kus räägitakse paljudest erinevatest meid huvitavatest teemadest. Parim ettevõttekülastus, sest andis palju uusi ideid ja tutvustas uute võimalustega, mida oma igapäevatöös kasutada ja kuidas seda lihtsustada.”

***

“Tõenäoliselt siiani kõige arendavam käik, kus räägiti kogu veebilehe arendamise protsessist, miinustest ja ohtudest, mis võivad kliendiga suheldes ette tulla. Näited presentatsioonist paari kodulehe kohta, mida ja kui palju kliendile rääkida ja kuidas rääkida, milliseid näiteid talle teha, milliste kliendipoolsete küsimustega arvestada. Kuidas planeerida oma aega veebilehe loomisel (kui klient ei ole rahul ja laseb kujundust mitu korda ümber teha või pole rahul mõne rakendusega). Tehti hea ülevaade bootstrap’ide kasutamise kohta. Toodi välja palju lehekülgi kust on võimalik õppida, alla laadida template mida saab sättida enda vajaduste järgi. Kust leida ideid või kuidas lahendada enda lehtedel mingeid osasid paremini või huvitavamalt.”

***

“Vastuvõtt oli kindlasti meeldiv ning ma sain põhjaliku ülevaate OKIA tehtud/ pooleliolevatest töödest. Pean tunnistama, et OKIA tööd olid muljetavaldavad. Veebilehtedes oli näha, et on suur trõhku pandud nii koodile kui ka disainile. Varem olen täheldanud, et on olemas kaht sorti veebilehtesid- ühed, mis näevad välja ilusad, kuid puudub eriline koodiskeem ning teised, kus puudub silmailu, kuid on kasutatud eriti palju keerulisi koodijuppe. OKIA suutis leida kuldse kesktee ning vorbib silmale ilusaid ning koodi poolest huvitava lahendustega veebilehtesid. Lisaks, mis tuleks ära mainida, on see, et ilusate tööruumid ning kõrge palk tulevad oma hinnaga. OKIAS töötades pidi olema igal töötajal kõrge töötempo. Tööd pidi tulema küll vastavalt hooaegadele, kuid enamjaolt tulevad ikka mahukad projektid tihti sisse ning niisama ajaveetmist OKIAS eriti ette ei tule. Vestlus konverentsisaalis kujunes võrreldes varasema kogemusega vaatluspraktikal pikemaks. Meiega vestlev isik sattus oma jutuga hoogu ning tiris ka meid kaasa.”

***

“Kaupo tutvustas meile kuidas ühes Eesti parimas digiagentuuris töö käib. Näitas meile mitmeid käsilolevad projekte ja nende eripärasusi. Rõhutes sealjuures, et kodulehtede ja appide juures ei ole vaja kõike ise välja mõelda. Tuleb olla nutikas ja aega hästi ära kasutada. Mõistlik on vanu ja uusi oskusi ja ideid kokku genereedida. Kasutades frame ja erinevaid juba kasutusolevad bluginaid. Sealjuures rääkis Kaupo, millised projektid teda võluvad ja millised viimsegi energia röövivad. Saime kuulda kuidas erinevad kliendid võidav tööprotsessi pidurada ja selle väga keeruliseks ja kurnavaks teha. Kuid see käib kõik töö juurde ja kõige hava juures on ka häid asju. Nimelt on töö väga mitmekülgne ja arendav. Mille käigus kohtub väga erinevate inimeste, kes igaüks on omanäolise valdkonna esindajaks.

Mulle meeldis väga Kaupo avatud, aus ja solidaarne suhtumine inimestesse ja töösse. Usun väga, et inimese teeb edukaks tema kirg töö vastu. Ja seda oli Kaupo puhul tunda. Nähes kuidas ta kõigest rääkis, sütitas minus veel suurema huvi digivaldkonna vastu. Kindlasti töötamine tema meeskonnas võib olla väga põnev ja arendav.”

***

“Minule isiklukult osutus väga motiveerivaks asjaolu, et Okias on ruumi nii disainerile, programmeerijale kui ka front-end disainerile. Samuti see, et antud ettevõttes on suur ja toetav meeskond, üle keskmise palk ning töötajatele võimalikult hubaseks loodud töökeskkond. Riskid seodnuvalt Okiaga võivad seisneda väga mahukates projektides ning mainekates klientides. Arvestades enda veel kesiseid teadmisi veebidisaini valdkonnas oleks Okias töötamine suur privileeg aga ka veelgi suurem proovikivi.”

***

“OKIA oli minu meelest üks põnevamaid ja ägedamaid ettevõtteid, mida me külastasime. Mulle tõsiselt meeldis tööandja suhtumine, kuid samas konkreetsus, tõsidus ja samas tundus, et tegu on ka mõistliku inimesega. Selgeks sai see, et praktikale sinna väga pürgida ei tasu, sest tegu on ettevõttega, mil ei pruugi praktikandi jaoks aega olla ning seega ilmselt ei ole praktika ka niivõrd efektiivne. Mind tõsiselt üllatas, et veebilehti tehakse nii suure summa eest ning samuti ka see, et palgad olid antud ettevõttes väga kõrged. Kindlasti on see kohti, kuhu tulevikus võib proovida tööle minna ,kuid praktika jaoks usun, et tegu pole päris õige kohaga. Mulle meeldis minu jaoks väga positiivne fakt- Eesti turul on front-end arendajatest puudus.”

Jaga postitust oma lemmikus sotsiaalmeediakanalis:

Jumbotron

Räägime edasi?

Pikk kogemus disainimaastikul on näidanud, et parimad tulemused kasvavad kommunikatsioonist ja sõprusest. Seetõttu soovimegi luua sinuga sooja ja siira partnersuhte, mis kannaks vilja ka aastaid pärast esimest teretust. Üheskoos võime seada verstapostid kasvõi silmapiirile, vahemaad kartmata.

Olen valmis!